Bärplockning.

Denna aktivitet var det längesedan jag ägnade mig åt.

Grått och lite smådugg ute idag. Inget roligt väder. Mats och jag gick iallafall en långpromenad på förmiddagen. Skönt. Vid lunchen kom Mats med en idé om att vi skulle ge oss ut på bärplockning. Jessica, Mats och jag klädde oss i stora gummistövlar. Smörjde in oss med myggmedel. Sedan gav vi oss iväg. Vi såg inte till några myggor i skogen som tur var. Vi lyckades iallafall komma hem med nästan tre liter blåbär. Det hade varit kul att hitta några kantareller också men de lyste med sin frånvaro.

Efter mycket frisk luft så börjar vi bli hungriga. Det lockar att köpa pizza till kvällen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0