Misstag.

Som ni kanske minns så berättade jag om att jag fyndat nya svarta vepor till vardagsrummet. Nu börjar det närma sig att jag skall få hänga upp dem. Bäst att förbereda dem, och se till att de är i rätt längd, tänkte jag. Så i kväll har jag packat upp gardinerna. Vad får jag se?
Jo, de är mörkblå, och inte svarta. Det var inga vackra ord som kom ur min mun när jag såg det. Jaha, så nu har jag inga gardiner. De gamla var blekta och fula så de ligger på tippen. Då är det bara att försöka att hitta nya då. Shoppingförbudet måste hävas igen.

Jag har just ätit en tallrik med glass för att trösta mig. Det hjälpte dock inte så mycket.

Jag har iallafall tvättat bilen idag, så min make är iallafall nöjd med mig. Nu står bilen i garaget och glänser. Fast han är nog inte nöjd med att jag måste köpa nya gardiner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0