Istället för solen.

Solen lyser med sin frånvaro idag. Två promenader i regnet. Rätt skönt, trors allt.

Nu skall vi testa "husets bastu" för första gången. Bi har ju bara bott här i sju år.

Kvällsmat.

En tur till Maxi ikväll. Så trist. Handlade för 2000 kr och jag tyckte inte jag fick mycket för pengarna. Det dröjer innan jag åker dit igen.

Nu förbereder jag kvällsmat tills maken kommer hem.

Intervaller.

Äntligen lite fart i fötterna på intervaller. Det gick så lätt. Ett roligt träningspass med Mats, Jörgen och Maria.

Husmorstakter.

Det är bäst att plocka fram sina husmorstakter från hemkunskapen. Femma i hemkunskap måste vårdas.
Raggmunk, och köttfärsbiffar vilar på köksbänken.

Frisörbesök.

Har varit hos frissan idag på förmiddagen. Så skönt. Frissan tyckte inte håret alls var lika stor katastrof, som jag tyckte. Men, nu känner jag mig redo inför hösten.

Nu en nyttig lunch, och på det en lunchpromenad runt ån.

Tema skåp och garderobstäd.

Det gäller som sagt var denna vecka, och det flyter på bra.

Två träningspass.

Vilket härligt löpväder det var på förmiddagen idag. Äntligen. Jag fick ihop tretton sköna kilometer.

Tema skåp, och garderobsstäd har börjat denna vecka. Några garderober har hunnits med idag.

När Mats kom hem hängde jag med honom ut på en tur. Ytterligare tolv kilometer. Nu känns det att benen har fått sitt idag.

Sista dagen...

....på semestern för maken igår. Jag är ju ledig ett tag till. I dag är första dagen som jag är ledig "på riktigt". Hittills har så många andra haft semester, så det har kännts som semester även för mig.

Vi avslutade ledigheten på Texas Long Horn, med en mycket god middag.

Tidigare på dagen var det Roxen Runt. Vincent och jag vinkade av cyklisterna, och kollade målgången. Mats, och Linda cyklade. Blev lite avslagen målgång, då det varit en olycka, i deras gäng. Några bröt, och ett par till sjukhus. Som tur var slutade allt lyckligt, och det var lindrigare skador.

Intervaller.

Slog till med ett förmiddagspass på bana. Intervaller. Trodde himlen skulle öppna sig, men molnen tog en annan väg och uteblev.

Vi hann en tur till Maxi innan löpningen, för att fylla på matförrådet. Ingen ordning på matinköpen nu när det varit så varmt under sommaren. Kag lovar att det skall bli bättre ordning på det i nästa vecka.

Festival i stan denna vecka. Vi skall hömta Vincent på dagis om en stund. Det finns mycket att kolla på, på stan idag.

Firar födelsedag.

På Bishop Arms. Var annars?

Sista solen.

Bäst att suga ut det sista av solen. Hemma i Sverige är det grått, och trist sägs det.

Sista kvällen idag, och i morgon bär det av hemåt igen.

Vilka vyer.

Det var bara att ta på sig cykelkläderna även idag. Trampa backe upp, och backe ned. Kändes som det mest var upp. Många härliga vyer idag. Och, sp cykelfika med utsikt över Medelhavet.

Cykeltur.

Det blev en heldagstur idag. Mycket vätska intogs.

Frukost.

Härligt att äta frukost utomhus, innan en tur på cykeln.

Blå bro.

Hittade en blå bro. Var liksom tvungna att ta oss över motorvägen. Vi blev glada när vi hittade en gångbro. Det blev till att leda cyklarna.

Palma.

I dag var vi turister, cyklade in till Palma. Uppför den enligt oss kallade, Palmabacken. Den gick himla lätt idag. Här är utsikten från toppen.

God kväll.

En lång dag har det blivit idag. Vi har hunnit mycket.

Sju kilometer löpning innan frukost. Sex mil cykling med två regäla klättringar. Riktigt kul, och det gick lätt att cykla.

Baguette till lunch, och promenad till parken med Vincent. Han älskar rutschkanan. Det blev lite regn, så vi hängde med Patrik på altanen. Lite gott att dricka.

Och så middag, och promenad längs strandpromenaden på det.

Nu blir det, god natt.

Cykeltur.

I dag blev det cykling. De två första dagarna här på Mallorca har jag bara sprungit på morgonen. Men igår blev det en cykeltur med Mats och Jessica. Kul. Jag säger bara, dessa backar.

Middag.

Ännu en härlig dag på denna ö. Avslutar med Paella.

En liten morgontur.

Startar dagen med en löprunda. Endast 14 grader när jag gav mig iväg. Ganska mycket svalare, och friskare än vad jag varit van vid den senaste tiden.

En bra start på dagen. Vid halv tio är det dags att packa bilen. Vi reser mot Stockholm, Arlanda idag för vidare färd mot Mallorca, tidigt i morgon bitti.

Nästan färdigpackat.

Tror att det mesta ligger i väskorna nu. Dock, lite som skall packas i morgon bitti. En massa skor, cykelflaskor och hjälmar som tar stor plats. Kläderna tar inte så stor plats. Sommarkläder är små.

Nu unnar jag mig ett glas rosé, och funderar över vad vi skall köpa till kvällsmat. Det finns inget i kylskåpet. Det är mer än tomt.

Morgontur.

I dag blev det en lite kortare morgontur. Så, då blev det ett simpass på det. Efter simningen kände jag mig nästan lite frusen. Det var verkligen, en ovanlig känsla.

Lunch.

Och så blev det den fjärde falaffel-lunchen denna vecka. Just det, det har funnits fyra lunchmöjligheter denna vecka.

34 grader .....

.....visar termometern. Då är det bara sola som gäller. De flesta andra aktiviteter känns ganska avlägsna.

En andra frukost.

Först lite bär och yougurt. Sen 9,5 km löpning.

Äntligen är det fart på benen. Både igår och idag har det gått bra att springa. Stockarna till ben är borta. Det känns så himla skönt, och framför allt kul.

Nu en andra frukost, dusch och nya naglar. (Det är jobbigt att vara ledig.)

Regn på ingång.

Iallafall om vi skall lita på SMHI. Det ser ut att komma på lördag. Då drar vi till Stockholm. Hotell på Arlanda, och tidig avfärd mor Mallorca på söndag morgon.

Det känns helt ok att åka till Mallorca, även att vi haft en underbar sommar här hemma. Nu får vi AC på rummet.

God kväll.

Det blev en tur på stam ikväll. En mycket god kvällsmat serverades på Mörners.

Vilar mina ben.

Hoppet är att de skall vara piggare i morgon, och vilja springa riktigt fort. Vi får se. Det var iallafall riktigt skönt i solen, och vinden svalkade rejält.

Fynd.

Maken var tvungen att jobba en stund, så jag passade på att ta en tur på stan.

Jag ville ha en strandväska inför nästa veckas resa, men inte för dyra pengar. Kikade runt, och fann denna. 90 kr på rea, och ytterligare 20 % på reapriset.

Man tager vad man haver. ....

.....sa Kajsa Varg.

Plockade ihop lite av varje till dagens lunch. Det fick bli det som jag hittade i kylen. Inte så dumt, trots allt.

Det serverades prinskorv, köttbullar, stekt örtpotatis, ägg och sp en sallad med kikärtor. Vi blev mätta även idag.

Gott vin.

Det har mest blivit rosé denna sommar. Men till dagens pepparbiff kändes det bättre med ett rött vin.

När Patrik, och Gunnar var här på middag i april, så fick vi en flaska rött från Mallorca. Idag var det dags att öppna den. Mmm....så gott. Hoppas att Gunnar har ett lager, när vi kommer dit nästa vecka.

Kvällsmat.

Firar min namnsdag, och bröllopsdag. 32 år.

Turister i vårt egna landskap.

Det är bara att passa på att vara lite turist, nu när tiden finns.

Först mot Vadstena. Där var det längesen som jag var. Startade med en kopp kaffe i Vätterviken. Tittade på slottet, och promenerade runt stan. Mycket god lunch.

Motala. Promenad genom stan. Rätt dött där. Även än promenad längs Vättern.

Brunneby Musteri. Bra shopping. Knäckebröd, marmelad,  gelé och lite till.

Bergs Slussar. Kollade in alla båtar, och festade på en glass.

Dagens promenad = över 15000 steg, och 13 km.

Guide på Tinnerö.

Det var jag idag. Tog med mig Connie till Tinnerö, för att visa henne var det går att cykla, springa och promenera. Vi cyklade upp till Rosenkällasjön, och där gick vi en runda.

Väl tillbaka i stan så festade vi på en ceasarsallad på Hörnan. Mycket gott.