Fest.

I går var det fest. Lite förfest på vår balkong innan det var dags att fira Martin Drotz 40 år. Trevligt. Stor fest med många glada gäster och hans favorittårta.

Varmt.

Soligt och varmt. Trots detta blev det en löprunda på förmiddagen  17,5 km långpass tillsammans med Nocout. Det gick förvånansvärt bra trots värmen.

Nätshopping.

Det blev det nu i kväll. Var ute och kollade in skorna på stan men de fanns inte i min storlek. Handlade några födelsedagspresenter till Linda på stan iallafall.

Hoppas att skoleveransen kommer snart. Jag är sugen på att använda dem.

Lunch.

Blev lite över sedan gårdagskvällen med kusinerna Annica och Gunilla. En trevlig kväll med skratt och rosé på balkongen.

Kycklingspett tzatziki och greksallad stod på menyn. Fick utöka salladen lite men annars blev det en bra lunch på mig och maken.

Intervaller på förmiddagen. Tunga ben som vanligt. Bit ihop och kör med andra ord.

Islatte på balkongen.

Lite energi efter några timmar i solen.

Promenad i stan.

Är lite turist i min egen stan. Promenerar och vilsr på en bänk i solen.

Det blev 17,5 kilometer löpning med Mats och Linda i dag. Det fanns rester kvar sen gårdagen så det bjöds på sillunch även idag.

Glad midsommar.

Det blir midsommarlunch i stan och dans kring midsommarstången i Trädgårdsföreningen.

Födelsedagen.

Då firar vi makens födelsedag. Det blir mat på Bishop Arms.

Skönt att slappa av lite. Det har gått i ett i en vecka nu.

I går hämtade jag Vincent på förskolan. Efter detta tog vi bussen till stan och ett par timmar i Trädgårdsföreningen. Trevligt. Vincent beställde "köttbullehamburgare" och pasta till kvällsmat. Ett stort lass av det. Sagoläsning och sen sov han som en stock hela natten. Frukost på balkongen och sen vidare till Tinnis. Bad i ett par timmar. Stuvade makaroner och korv till lunch. En sväng på stan med Jessica och Nova. Lite lek vid Folke Filbyterstatyn. Puh.

Kommer att sova gott i natt. .....

Klänningsfynd.

Först hittade jag en klänning på MQ. Då orkade jag inte prova den. När jag nästa dag gick tillbaka för att prova så fanns såklart inte min storlek. Kolla på nätet sa personalen i butiken.

Jag lägger ned projektet tänkte jag. Dagen efter kom ett mail. Halva priset på alla klänningar. Då kunde jag inte motstå. Så nu har klänningen kommit hem till mig.

Nu ska jag bara jobba lite mera på solbrännan.

Mera Triathlon.

Det blev ytterligare en fullspäckad Triathlondag. Riktigt kul dag. Uppe med tuppen och var på Saab Arena redan klockan sex.

De första tävlande startade klockan åtta och sedan rullade det på. Funktionärer, åskådare, tävlande och Triathlonförbundet var alla nöjda med dagen. Så kul att allt blev så lyckat.

Linköping Triathlon.

Det har blivit två heldagar med Linköping Triathlon, och två till kommer det att bli. Det är riktigt kul.

Kreativ eftermiddag.

Regn ute. Då blir det innelek. När jag hämtat Vincent på förskolan ville han bygga en bondgård av lego. Klart att mormor ställer upp.

Bättre ben.

En löptur nu på morgonen. Benen kändes så mycket bättre idag. Nu finns det hopp igen.

Har öven hunnit en tur i tvättstugan. Nu blir det bussen till Harvestad för att hämta Vincent på förskolan. Hemfärd på min cykel som står kvar i Harvestad sedan i fredsgs. Skall bli skönt att få cykla.

Kvällsmat på stan.

Gav oss ut en tur på stan för att käka kvällsmat. Det var trots allt ett tag sedan sist.

Startade dagen med en löprunda. Ack, så tugnt. Inget var kul. Tunga ben som gjorde ont. Hann med en liten tur på stan med Jessica och Nova på eftermiddagen också, mellan regnskurarna.

Kommunalt transportsätt.

Provade att ta bussen till Harvestad idag. Det gick helt ok. Det var väldigt längesedan som jag åkte kommunalt.

Sommardag.

En härlig sommardag idag. Började dagen med att följa med Mats och Linda till Ljung. En simtur stod på programmet. Simmade en tur i vecka och tyckte jag hade glömt hur jag skulle göra. Men idag gick det så mycket bättre. I år har jag ingen press på mig. Inget lopp att träna till. Bara simma för att det är skönt och kul.

Efter lunchen blev det en lugn cykeltur. Varmt och motvind från Vallastaden till Harvestad. Men tillbaka hem blev det cykling när den är som bäst. Medvind.

Glad kille.

Snacka om att det var rn liten kille som blev glad när han tittade ut från sitt fönster i morse.

Morgonvy.

Benen får ta det lite lugnare idag. Jag vill gärna vara ute i det härliga vädret så det blir promenad. Unnar mig ett solstopp. Vill jobba lite på brännan.

Tisdagsglass.

Den här glassen är farligt god. Beroendeframkallande. Undra hur många paket vi har köpt under denna vinter?

Söndagspasta.

Hungrig efter en cykeltur. Pasta med pesto, tomater och ost. Gott och lättlagat.

Söndag i Stockholm.

Vaknade och var superhungrig. Som vanligt efter marathon. Så gott med äggröra.

En promenad i solen innan det var dags att bege sig till tåget.

Marathon.

Som vanligt var det lite pirrigt innan starten. Nathalie var dock ännu nervösare eftersom det var hennes första marathon.

Benen kändes riktigt pigga. Värmde upp med dans till GES och Arvingarna på hotellrummet.

Start och vädret var perfekt. Benen pinnade på. Liten dipp efter 26 km innan backen upp till Söder. Positivt att backen kändes kortare än förra året. Benen pinnade vidare. Tappade lite på slutet. Är trots allt nöjd med 3.47.12. Det var min bästa tid i Stockholm. Mycket publik som hejade på Stadion. Som vanligt en härlig känsla att springa i mål.

Race-day.

Vaknar och är lite pirrig. Vaknade egentligen lite tidigt, men orkar inte somna om. Frukosten är planerad till sju. Vi hänger som vanligt på låset när de öppnar. Skall bli så gott, jag är så hungrig. Sen hoppas jag att magen är med mig hela dagen.

I går laddade vi med en supergod pizza. Kul att vi träffade en reskamrat från Chicago och en klubbkompis på restaurangen. Det finns ju ganska många restauranger att välja på i storstan.