Puh.......

Det går i ett, som maken jämt säger.

Fullt ös, och långdag på jobbet igår. Jag trodde det skulle bli samma drag idag, när många jobbade halvdag. Men inte det inte. Det blev tvärtom, riktigt dött.

En sväng till Maxi efter jobbet. Inte ens där var det mycket folk. Det hade jag väntat mig, så här på Valborg.

Blåste hem i stormen. Jag behövde knappt trampa på min cykel. Jag var mycket glad för medvinden, och det hade inte varit kul på min fullastade cykel, om jag haft motvind.

Nu har jag hunnit med att fixa lite pyssel. Maken hade oljat in balkonggolvet, så det slapp jag. Nu skall jag promenera upp till mor, och far för att få lite kvällsmat. Mats jobbar.

Söndagssol och söndagsjobb.

Jobb idag igen. En hel del kunder i butiken, eftersom att det har varit en lönehelg. Såklart lite skall spenderas en sådan helg.

Kvällen har bjudit på sol. Jag gav mig ut på en löprunda när jag kom hem. Sju kilometer fick räcka idag. Visst kändes det i benen, att vi löpte långt igår. Fast det är väl så det skall vara.

Jag fick lite extra energi efter löpningen. Då passade jag på att städa balkongen. Det var välbehövligt. Skall ta tag i oljningen på tisdag. ( om ingen annan hinner för.) Så kan vi bära upp bord, och stolar på onsdag. Jag har redan en ny liten blomma dom står i köket, och väntar på att placeras på bordet. Jag köpte en ny duk i Ullared, som matchar med markiserna.

Nu kaffe-dax. Somnar säkert utan problem i kväll. Som vanligt vill det säga.

Ledin.

I går kväll var vi på show med Ledin i Cloetta Center. Så himla bra. Han är så duktig. Härlig stämning, och alla kan hans låtar.

Mycket folk, men ganska hög medelålder.

Lördagslöpning.

Min PT tog med mig ut på löpning idag, igen. Riktigt roligt. Vi sprang 17,5 kilometer, och jag är inte alls speciellt trött.

Vi tyckte vi var värda en lunch på Mörners efter detta. Vårt favoritställe. Tog en liten runda på stan, och Mats impulsköpte ett par skor.

Nu skall vi käka lite kvällsmat. Toast Skagen med sallad, och vitt vin. Mums.

Vi laddar för showen med Ledin ikväll genom att lyssna på hans låtar. Dax att sjunga upp.

Tacos.

Nu har vi käkat fredags-tacos. Det var längesedan sist. Jag hade nästan slutat att tycka om tacos, men idag smakade det riktigt bra. Mats hade gjort en god guccamole, så nu är jag mer än mätt.

Vi hann även en liten snabbrunda på stan. Vi har investerat i ett vätskebälte. Blir perfekt till morgondagens löprunda.

Lunch-bjudning.

I dag har Ammie varit hos mig på lunch. Mycket trevligt. Det gäller att passa på när jag har en ledig dag.

Efter lunchen hann jag med en tur på stan. Jag har köpt en ny fin blomma till köksbordet. Doftranka. Jag hoppas jag kan sköta den. Jag får lägga ut en bild när blommorna har slagit ut.

Fullt med folk på torget i solen. Själv unnade jag mig ett glas rött i kvällssolen på balkongen.

Mats jobbar i kväll så nu skall jag fixa lite kvällsmat till mig.

PT.

Min personlige tränare tog ut mig på en löprunda på förmiddagen. Sju kilometer som kändes rätt så bra. Nu är det mindre än fyra veckor kvar till Göteborgsvarvet. Det skall bli kul.

Nu har vi inhandlat olja  till balkongen. Vi vill inte vara sämre än grannarna som redan fixat sina balkonger.

Lunch-sällskap.

I dag fick jag lunch-sällskap av vår äldsta dotter. Trevligt. Sallad hos Sanne, såklart. Hon var på besök i Linköping för sitt nya jobb, och då gäller det att passa på.

Vi hann gå en sväng på Vila, och kolla lite på sommarkläder. Vad vi nu skall ha dem till när det är kallt, blåser och regnar ute.

Jag fick cykla hem i regnet idag. Blev inte så blöt som tu var. Stannade på Maxi, för att handla lite på hemvägen.

Nu i kväll så jobbar Mats, och jag passar på att fixa lite hemmasysslor. Jag blev nästan sugen på en promenad. Det för att jag blev så mätt efter kvällsmaten. Dock lockade inte vädret. Jag nöjer mig med några sit-ups på vardagsrumsmattan.

Äntligen medvind.

I dag gick det lätt att cykla hem p.g.a medvinden. Äntligen, det var längesedan sist. När jag cyklade ut i morse var det som att trampa mot en vägg. Och så regn också.

Det har varit en bra, och rolig dag idag på jobbet. Löpning med Mats när jag kom hem. Jag gillar inte att springa i blåsten, men Mats säger att det inte gör honom något.(????)

Mats fick fixa kvällsmat ikväll. Igen. Det kändes bra. Vi håller på att rensa ut kyl, och frys. Trots det behöver jag nog handla lite i morgon kväll. Jag har bjudit en lunchgäst tills på torsdag, när jag är ledig. Det blir trevligt.

Fina naglar.

Nu har jag fått fina naglar igen. I vårfärg. Vart tog våren vägen? Inget kul regn att cykla hem i.

Gulashsoppa, och en timmes kvällspromenad. Det var rätt skönt ute i kväll. En promenad piggar alltid upp. Vi kände inte att vi behövde springa idag, efter helgens "träningsläger".

Snart dax.

Snart så startar golfsäsongen. På hemvägen idag så stannade vi på Dormy i Norrköping. Jag tyckte min man behövde nya långbyxor men vi hittade inga.

Det blev iallafall en handske och en peg till mig.

Hemma igen.

Tillbaka hemma i stan igen. Helgen har varit lång och det känns som vi har hunnit massor.

I morse så sprang vi 10 kilometer i Stockholm. Det gick bra idag också. Kul.

Väl hemma igen har vi varit ute och solat oss en stund. Skönt. Nu pizzafest innan en ny deffningsvecka.

16 km.

Det blev en löprunda på förmiddagen här i Stockholm. 16 km runt här i Stockholm. Det gick riktigt bra och var då kul.

Jessica, Mats och jag sprang, och Adan levererade dricka från cykeln. Snacka om service.

Lunch pp Vapiano, lite shopping och så lite att dricka i baren på Sergel Plaza.

Nu skall vi gå till Jessica, och Adan och käka lite kvällsmat.

Utsikt.

Det känns bra att spana ut från hotellfönstret, och se blå himmel. Det ger mig alltid extra energi.

Vi har just fått i oss en god, och nyttig frukost. Snart väntar en lång löprunda i huvudstaden. Det skall bli kul.

Stockholm.

Häromdagen blev vi sugna på att åka till Stockholm. Vi bokade ett rum på vårt "vanliga hotell". Marriott på Kungsholmen.

Så nu har vi just ätit lite middag. Gott. Vi sitter hos Jessica, och Adan, och ser på Let's dance.

I dag blev det shopping på ett annat ICA-Maxi. Maxi Lindhagen. Parkeringen där är en katastrof.

Riva.

Helt plötsligt så blev det ett restsurangbesök igår. På Riva. När Mats kom hem fick jag hänga med han, och hans jobbarkompis till Riva. Trevligt. Det blev en ceasarsallad. Mycket gott.

Snart fredag.

Vad hände?

Veckan är redan snart slut. Som vanligt har den gått i ett rasande tempo.

Jobb idag som vanligt. Löpning fem kilometer. Även det som vanligt.

I morgon väntar en kort jobbardag. Som bonus för att måndagen var så lång. Det känns bra.

Eksjö.

I dag blev det en tur till Eksjö. Möte med jobbet.

Jag hade inte varit där förut, och har egentligen inte sett mera idag. Det sägs iallafall att det är en fin stad. Eksjö, trästaden. Jag körde till hotellet där vi var, och parkerade bilen nära, så inte såg jag mycket av stan. Synd.

Det gick bra att köra dit. Bara en liten röd bil, som körde om mig där det var dubbla heldragna linjer. Jag trodde den skulle frontalkrocka med mötande lastbil. Tur att den klarade sig med ett par meter. Själv hade jag hjärtat i halsgropen.

Äntligen värme.

Äntligen, idag var det första gången på riktigt länge som jag kunde cykla hem utan vantar.

Det blev en joggingrunda runt ån. Lagom sega ben, men skönt att få det gjort.

Nu är det dax för styrelsemöte.

Händelsefattigt.

Eftersom det var en långdag igår på jobbet, så hann jag inte göra så mycket annat.

Jag fick iallafall glädjas åt att det äntligen var medvind när jag cyklade hem. Får bli glad för det lilla.

Lite sen kvällsmat, och en halv Beck-film innan det var soxdax.

Kvälls-löpning.

Det blev en löprunda ikväll. Från början så var planen spinning, men vi ändrade oss p.g.a det fina vädret. Skönt att komma ut en stund.

Först var det jobb idag. Lite lugnare men trevliga, och köpsugna kunder.

Efter löorundan blev det thai-mat och ett glas rött. Nu laddar vi för ytterligare en jobbarvecka.

Löprunda.

En lång löprunda startade dagen. Totalt 14 kilometer. Det kändes riktigt bra. Lite blåst men det varr on iallafall. Jag skall nog fixa Göteborgsvarvet även detta året.

Vi sov lite längre idag, vilket kändes riktigt skönt. Det har varit en tuff vecka.

Veckan avslutades riktigt bra med en resa till Ullared. Mamma och jag drog iväg redan klockan halv sex. Vi hämtade upp Linda i Jönköping. Redo med kundvagnar, och riktigt shoppingsugna så steg vi in i varuhuset. Vi fyllde våra vagnar ganska regält. En lunch mitt i shoppandet satt perfekt. Fräscht, och fint i restaurangen.

Ett par nya ljuslyktor till köksfönstret blev fint.

Ullared.

Shopping i Ullared.

En rolig dag tillsammans med mamma, och Linda. Naturligtvis så var bilen fullastad när vi körde hem.

Trötta.

Linda och jag ligger i soffan, och känner oss trötta. Vi har ätit sallad, och druckit kaffe. Nu är det TV som gäller.

Egentligen så var planen en löprunda, men jag orkade bara inte. Sedan tänkte jag på en promenad, men det blev inget av det heller. Det får bli enbart vila ikväll. Det är en ny dag i morgon.

Tre i bredd.

Allt som oftast när jag springer runt ån så möter jag tre personer, som går i bredd. Naturligtvis inte alltid samma människor. Då kan jag tycka, att de kan maka ihop sig lite när vi möts, så att alla får plats på cykelbanan. Men, icke sa Nicke. Är det jag som tänker fel?

Det var fullt av joggare runt ån i kväll. Det känns skönt att mina fem ganska tunga kilometer är avklarade.

Jocke och jag käkade en vegetarisk lunch på Linds idag. Ugnsgratinerad zucchini. (Säkert felstavat men det smakade mycket gott.)

Linda kommer hem i kväll igen.Det är dax för stambyte i deras lägenhet, så de har inget avlopp. Det blir npgrs turer mellan Jönköping, och Linköping denna vecka. Kul att ha henne hemma.

Lång dag.

Vad konstigt det är. Vissa dagar är långa, och det känns som vi hinner hur mycket dom helst. Så har det varit idag.

Jag fick lite vårkänslor, och tvättade fönster. Vi har sprungit och varit ute i solen. Jsg har varit på ett kanonkul step-pass, och vi har käkat en kebab till kvällsmat, och ännu är det inte mörkt ute. Härligt. Och ljusare lär det bli nu när vi går mot vår, och sommar. Längtar så.

I morgon kommer dagen att bli tvärtom. Långdag på jobbet. Morgon möte, och så jobb till klockan åtta. Då behöver jag inte fundera över träning, och andra fritidssysselsättningar.

Premiär.

Årets första besök på Bosses. Det smakade bra fast jag inte är en sån där glassfantast. Jag tycker nästan att glassen kan smaka för mycket grädde ibland. Nu är vi mätta, och belåtna, och lite sol fick vi på oss också.

Tur att vi fick motion på förmiddagen. Vi sprang 7,5 kilometer. Och ytterligare motion skall det bli. Eftersom att Mats skall jobba natt, så sover han en stund på eftermiddagen. Då skall jag passa på att gå på step på Frisk. Det är alltid så skoj med Camilla.

Lördags-löpning.

Stsrtade dagen med en löprunda. Femton kilometer och det  gick riktigt bra. Kul. Det var bra löpväder idag.

Efter lunchen tog vi en cykeltur, och kollade på ny bil. Vi provkörde en passat. Det kändes bra.

Nu sitter jag i soffan, slappar och läser en tidning.

Frukost.

Vi käkar en god frukost.

Solen skiner och nästan ingen vind. Vi laddar för en lång löprunda.

Thai-mat.

Fredag kväll och thai-mat. Det har nästan blivit tradition i vårat hem. Gott är det, men ack vad starkt det var. Tur att vi hade lite gott vin att skölja ner det med. Testade ett nytt lådvin. Från Australien, och det smakade riktigt bra.

Nu väntar ännu en hockey- kväll med LHC. Vinna eller försvinna gäller nu ikväll.

Tjej-kväll.

Tjej-kväll hos Hemma hos Emma igår kväll. Trevligt. Fast det är klart, det är väl alltid bara tjejer som gillar att shoppa i den butiken.

Bra erbjudande igår så jag köpte ett par toppar, och en kjol. Korallröd top till sommaren känns bra. Rött, och korallrött gör att jag ser pigg ut, och får färg i ansiktet. Annars så köper jag mest svart och rött.

Sol, och åter sol.

Solen skiner, och det är jätteskönt. Jag har suttit ute, och solat mig en stund under eftermiddagen. Våren är snart här.

Mats och jag sprang tio kilometer på förmiddagen. Lite seg i benen men annars rätt ok. Det blev Hackeforsrundan, åt motsatt håll än tidigare rundor.

Hockey på TV.

Spännande med hockey på TV. Fortfarande 0-0. Undra om det¨skall bli 2-2, och sedan förlängning även idag. Jag har lite sallad. Extra festligt att käka framför TV:n. Åtminstone tyckte jag det när jag var yngre.

Nu så här i periodpausen så har jag passat på att göra av med lite pengar på nätet. Alltid trevligt att spendera.

Cykel-shopping.

Shopping på Maxi. Ensam idag för maken jobbar. Man får med sig mer ön vad man tror på en cykel.

12 timmar.

Dagen i butiken blev lång. Riktigt lång, tolv timmar. Mycket att göra, och roligt att jobba så tiden bara rann iväg.

Efter den dagen så kändes det skönt att få cykla hem i den härliga kvällsluften. Jag kände mig så pigg när jag kom hem, så jag gav mig ut på en löprunda. Fem kilometer klarades av. Det gick riktigt bra.

Tur att Mats jobbade kväll, med tanke på löprundan. Om jag kommit hem, och han varit hemma, så hade jag säkert hamnat i soffan. Nu blev det löpning istället. Mycket bra.

Nu kommer dock tröttheten smygande på mig. Lite lagom mätt, efter kvällens omelett kommer jag att sova gott.

Sopad cykelbana.

Hela vintern har jag tyckt att snöröjningen varit usel på cykelbanan till Ikano. Idag blev jag både nöjd, och förvånad. Cykdlbanan var redan sopad. Det rullar liksom lite lättare då.

Mycket att göra idag men riktigt kul att jobba. Bra med sälj. Maken hade lagat en god middag tills jag kom hem. Mums.