Superskor.

Det ser inte ut att bli några lopp att testa superskorna i. Det blir till att inviga dem på kvällens intervaller.

Semestern slut.

Bara några timmar kvar av semestern och i morgon är det dags för jobb igen. Tur att jag har ett roligt jobb att komma tillbaka till.

MTB.

Gav oss ut på en cykeltur vid tiotiden. Vi fick ihop lite över fem mil. Testade ett par nya vägar. En mindre bra då vi fick vända. Men nu vet vi att vi inte skall ta den nästa gång.

Den sedvanliga turen till Maxi och promenad på det.

Kväll.

Bra löppass en solig förmiddag och ett roligt cykelpass en blåsig eftermiddag.

Nu lite kvällsmys på balkongen.

Lagar mat igen.

Nu är det dags att laga mat igen. Testar ett nytt recept som jag fått tips från Nathalie på. Det fanns bland ICAs recept. Jag piffade till det med lite hummerfond och nästa gång skall jag ta lite mera vitlök.

Det smakade iallafall bra med ett glas vitt till.

Nattgäster.

Redan klockan nio i morse så kom den första nattgästen, Alfons. Efter lunch åkte jag och hämtade gäst nummer tvp, Vincent.

Först en tur till trädgårdsföreningen. Stopp i ytterligare en lekpark på vägen även. En tur via leksaksaffären och lera inhandlades. Så nu har vi bakat massor, käkat korv stroganoff, käkat gpttis och kollat på Brandman Sam, lekt Alfons, läst saga och nu sover Vincent gott.

Alfons och jag håller oss vakna en stund till.

Middag igen.

I dag satsar vi på burgare = bra val.

Cykeltur.

Det blev en tur till Borensberg idag. Motvind dit och lekande lätt hem i medvinden. Glass och underbar kola på Börslycke Gård. En lyckad tur.

Måndagsmiddag.

En bättre måndagsmiddag. Varför skall det bara lagas finmat på helgerna?

Sovmorgon.

Oj då! Klockan visade halv nio när jag vaknade. Det hör inte till vanligheterna. Bäst att väcka kroppen med en nyttig smoothie. Planen var intervaller på förmiddagen. Inte kallt ute men regnet känns inte kul.

Lagar mat.

Gnocchi, tomater och soyabönor steks i smör. Kryddas med vitlök och basilika.

- Mums, vad gott det blev.

Ibland bara måste man berömma sig själv.

Cykeltur på slätten.

Det blev en kortare cykeltur på eftermiddagen. Benen och rumpan var sådär sugna på en tur idag. Jag kollade mest på maken när han cyklade några intervaller.

Hamburgare....

....på balkongen smakar fint. Måste berömma kocken, trots att det var jag som var kocken.

Långtur.

Det blev en långtur på cykeln idag. Många backar men det gick bra. När jag är ensam så kan jag ta det i min egen fart. Härlig tur och jag fick se mycket nytt.

Äntligen.....

....så är det dags för lite balkonghäng igen. Det var ett tag sedan sist men nu är det superhärligt ute.

Förmiddagstur.

Det blev en härlig löprunda med Anna på förmiddagen. Det funkade bra med ryggen. Det var något som sträckte till i ryggen igår när jag skulle starta dammsugaren.

Shopping.

Hann med en tur på stan med Jessica och barnen också. Nya lakan och sovkuddar till sovrummet.

Bakning.

Startade dagen med att baka en blåbärskaka. Avslutar dagen med att baka två limpor och knäckebröd. Det luktar gott här hemma idag.

Tomatsås.

Middagen smakade riktigt bra ikväll efter nästan fem mil på MTB-cykeln. Vi har kört lite nya vägar där vi aldrig varit förut. Kul.

Lagade tomatsås med bacon. Kryddade med extra basilika. Lättlagat men gott. Så ett glas rött till. Det är ju semester.

Jordgubbsplock.

Det är slutet på säsongen men vi hittade trots allt lite goda och fina. De smakade fint till lunch.

Bullbak.

Luktar gott. Smakar gott. Kardemummabullar.

Första semesterdagen.

Det går i ett. Undra om det verkligen är semester? Svar, ja. Det är saker som jag vill göra.

Frukost och pyssel. Frissab och en snabbis på stan. Hemlagade Wallenbergare tull lunch. Två timmar promenad. Dusch. Till Mio för att kolla på soffa. Vidare till Systemet och Maxi. Handlade till mig och mina föräldrar.

Lyckades krascha en flaska rosé i hallen. Luktar sådär. Kvällsmat och så bullbak. Puh.

Får jag sova nu?

Ultraintervaller.

Anna bjöd in till ultraintervaller. Kul att testa. Lite annorlunda sätt att springa långt på. Vi startade varje hel timme och sprang 6,7 km.

Jag sprang fem varv och kände att det var rätt lagom. Slappade med fika i solen och filmade Anna när hon avslutade sitt sista och sjätte varv.

Vita skor.

Önskade mig ett par vita skor och lyckades att fynda ett par. 40%. Lättköpt lycka.

Semester.

Dags att fira in semestern. Nu väntar två veckor ledigt. Skall bli lite härligt med ledighet och få tid till annat än jobb.

Firar med ost, tunnbrödschips och rose.

Tisdag.

Jobb igen som vanligt. Bara tre dagar kvar att jobba till semester. Känns lite ovant. De två senaste somrarna har jag varit helledig. Väldigt lyxigt.

Det blev en promenad i kväll. Jag vill få lite ordning på mina sega ben. Det blir en lite lugnare vecka nu och så skall jag satsa lite hårdare nästa vecka.

Snart är det dags att sova. Mats jobbar och jag har rensat bland lite gamla kläder.

Bishop.

Blev en middag på stan ikväll. Ingen orkade att laga mat.

Många mil i benen.

Det har det blivit i helgen. 17 km löpning igår. I dag 17 km löpning och så en långpromenad med Mats, Fia och Jocke. Det kommer att kännas i benen i morgon. Totalt var det bara 4 km kvar till ett marathon.

Buffé.

Bra löpväder på förmiddagen. Det blev sjutton ganska lätta kilometer. Lite lunch och städning.

När Mats simmade tog jag en promenad. Jag blev minst lika blöt som han blev. Himlen öppnade sig och det gick att vrida ur trosorna.

Kalas hos Linda på kvällen. Linda hade gjort en superfin buffé. Mycket gott.