Hemma i soffan.

Nu har jag kommit hem igen och sitter i soffan för att få till helgens sista inlägg. Det gick bra att åka buss från Stockholm. Swebuss kommer att få chansen flera gånger. Innan jag lämnade Stockholm festade maken och jag på pizza. Vi har hittat en favoritrestaurang som vi besöker varje gång vi är i Stockholm. Bra priser och vi blir aldrig besvikna.

Nu är det snart dax att sova för att orka med en ny vecka. I morgon är det först jobb, och efter detta väntar ett besök hos frissan. Det skall bli underbart. Håret är så trist just nu. Jag skall säja till frissan att jag vill ha sommarfärger i mitt hår.

I morgon skall vi äntligen få tillbaka taket i vårat vardagsrum. Det skall bli så skönt. Visserligen innebär det en del jobb att få iordning, men det är bara kul.

God natt och sov gott.

Björn Skifs.

Gårdagens show med Björn Skifs var kanonbra. Han är så duktig. Så många olika låtar han har gjort. Vi var mer än nöjda när vi kom tillbaka till lägenheten. Med hjälp av buss. Det blev ingen sen promenad.

I dag har det däremot blivit en lång morgonpromenad. Vi köpte med oss goda mackor hem. Nu har vi precis fikat och det smakade bra.

Lite senare i eftermiddag bär det av in mot City igen. Vi skall leta upp någonstans att käka lite gott. Efter detta är det dax för Swebuss att ta mig hem till Linköping igen. Vi har haft några bra dagar i Stockholm. Fast som vanligt är det skönt att komma hem igen.

Promenad runt stan.

I morse tog vi på oss våra sköna skor och gav oss ut på en promenad. Det var så himla dimmigt. Vi tänkte kolla på utsikten från Västerbron, men vi såg knappt handen framför oss. Det blev en lång runda med ett fika-stopp. Färskpressad apelsinjuice, och en macka med tomat och mozarella.

Vi lyckades med att få med oss en shoppingpåse var med oss hem. Nu blir det till att sätta hänglås på plånboken tills att det är dax för semester om tre veckor. Tänk att det bara är tre veckor kvar tills vi skall till Spanien. Det känns inte helt fel att tänka på.

Nu skall vi snart ge oss iväg för kvällen. Vi skall käka lite gott. Troligen italienskt. Efter detta väntar show med Björn Skifs. Det skall bli kul.

Jag måste bara tala om att gårdagens thaimat var kanon. Vi fick så stora smarriga portioner.

Ha nu en bra lördag allihopa.

Stockholm.

I går kväll reste jag med Swebuss till Stockholm. Bussen höll tidtabellen perfekt. Vi var t.o.m en kvart före utsatt tid i Stockholm. Lite skillnad mot SJ. Jag fick en trevlig reskompis att snacka med på bussen. Inte så ovanligt att jag hittar någon att snacka med. Hon var lika pratglad som jag är.

I dag har vi varit på språng hela dagen. Shoppingförbudet har varit hävt under dagen så vi hade med oss en hel del påsar hem. T.o.m Mats shoppade. Det är roligt att gå i lite andra affärer än de som finns hemma i vår stad. Det är lätt att det då blir lite affärer med lite dyrare sortiment. Vi är dock nöjda med inköpen. Hittade en rolig affär där det gick att köpa olivolja med olika smaker. Jag fastnade för en olja med smak av basilika. Jag fick själv välja vilken typ av flaska jag ville ha oljan i.

Till kvällen funderar vi på Thaimat. Det finns en restaurang precis runt hörnet. Världens minsta restaurang. Det blir troligen att vi hämtar hem lite mat. Gottigottgott.

Lunch hos Mor och Far.

Linda och jag har ätit lunch hos mina föräldrar idag. Det smakade som vanligt gott. I dag bjöds det på fläskfilégratäng. Kaffe och lite glass fick vi också.

Jag har nu packat mina väskor och gjort mig klar för resan till Stockholm. Det skall bli kul. Bussen går 18.15. Linda är snäll, och skjutsar ner mig till Fjärrbussterminalen.

Lunch på stan.

Linda och jag har käkat lunch på stan. Trevligt. Jag käkade panini och Linda en sallad. Det blev inte så mycket shopping. En sjal och lite nödvändigheter på Apoteket. Linda var hos frissan, och blev blond och snygg. Så nu har jag två blonda döttrar. Under tiden passade jag på att träna på Feelgood. Det blev en stund i solariet också. Skönt.

Var nere på stationen och löste in ytterligare en tågbiljett. Tåget hem på söndag är också inställt. Bussen är bokad vilket känns tryggare än SJ just nu.

Nu har Linda och jag just käkat kvällsmat framför TV:n. Jag klämde ur det sista ur en bag-in-box och fick ett glas vin. Det är iallafall lill-lördag idag, och jag är ledig. Nu skall vi se på skidstafetten. Som vanligt är jag lite pirrig.

Tandläkaren.

Äntligen är tandläkaren avklarad. Det gick smärtfritt, men jag fick hosta upp 2631 kronor. Nu är det gjort och det är ett tag tills nästa gång. Skönt.

Nu skall jag njuta av min lediga dag. Solen skiner så humöret är på topp. Linda och jag skall en tur till stan idag. Jag skall bjuda henne på lunch, och sedan skall hon till frissan. Naturligtvis får även en del butiker besök av oss. När jag gick till tandläkaren såg jag en häftig jeansjacka i ett skyltfönster. Det skall vi titta lite närmare på.

Inställt tåg.

I går kväll kollade jag in SJ:s hemsida för att se hur det låg till med tågen. Naturligtvis är tåget som jag bokat tills på fredag inställt. Det var bara att ta sig ner till SJ:s resebutik för att lämna tillbaka biljetterna. De som jobbade där var pigga, och glada trots allt strul.

Så nu har jag bokat om till buss med Swebus. Det blir min premiärtur med dem. Det blir säkert bra. Nu reser jag till Stockholm redan på torsdagskvällen istället. Jag ser fram mot en weekend i huvudstaden tillsammans med min make.

Nu är jag ledig resten av veckan vilket känns riktigt skönt. Blir ingen sovmorgon i morgon då jag skall vara hos tandläkaren redan klockan sju. En och en halv timmes behandling väntar. Lika bra att få allt fixat på en gång. Billigt blir det inte heller. Inte kul att spendera pengarna på att laga tänderna, men jag måste.

Nu väntar OS med skidskytte. Det blir säkert spännande, och pirrigt.

Sudoku.

I dag har jag gjort något jag inte gjort förut. Löst ett Sudoku. Jag har aldrig försökt förut för det har inte lockat mig. I kväll när jag kom hem läste jag morgontidningen, samtidigt som jag käkade. Där hittade jag ett lätt Sudoku och testade. Kan inte känna att jag blev speciellt biten av det.

Amelia har kommit idag, och den lockar mera än morgontidningen. Jag skall snart krypa ner i sängen för att läsa den. Det blev en tidig morgon i morse. Mats skulle skjutsas till tåget, som naturligtvis var inställt. Det blev buss, men han tog sig till Stockholm. Jessica reste från Stockholm igår. Hon kom till Helsingborg 03.30 i morse, efter att ha hoppat på tåget i Stockholm halv fem igår. Hoppas att det blir bättre till slutet av veckan. Då skall jag ut och resa med SJ. Fast det är klart. Kan det bli värre?

Härliga vinter.

Så känner jag idag. Efter lunch var det helt underbart vinterväder. Sol och kallt. Vi tillbringade två och en halv timma i vintersolen. Nu känner vi oss som att vi har legat på stranden en hel dag.

Jessica sitter iallafall på tåget på väg mot Helsingborg. Just nu var de fast i Södertälje för att någon skulle sopa på spåret. De var lite sugna på att gå ut, och hjälpa till med sopandet. De är lite oroliga för att de inte skall hinna i tid till Lund innan sista tåget går mot Helsingborg. Hoppas det går bra för dem. Mats skall till Stockholm tidigt i morgon bitti. Undra hur det går för honom?

I kväll har vi käkat tacos fast det är söndag. Druckit ett glas rödvin till även fast det är söndag. (Vi var lite busiga idag). Men ack vad gott.

OS på TV ikväll. Mera guld?

Mera vinter.

Mera snö när vi vaknade nu idag. Vi var ute tidigt och skottade. Efter detta en promenad. Det var inte många själar ute. Knappt någon som plogade snö, fast det skulle behövts lite överallt. På vår gata hade de inte lyckats speciellt bra med plogningen. En stor vall mitt på gatan gjorde att det inte gick att ta sig fram. Jag vaknade vid halv tre i natt av att en taxi satt fast i vallen. Han gasade, och gasade samtidigt som han var ute och skottade. Det tog säkert en halvtimme, för honom att komma loss.

Jessica åkte till Stockholm i torsdags med ett par kompisar. De skall ta sig tillbaka till Helsingborg nu idag. Undra hur det går med det?

Nu tittar solen fram lite ute. Härligt.

Snöskottning.

Korv med bröd till lunch. Det känns som en fjällsemester i kombination med all snö.

Lång promenad eller snöpulsning. Våra ben blev lite trötta.

Ännu mera snöskottning.

Hårinpackning och fotvård. Passande aktivitet en dag som denna.

I kväll skall vi steka oss en stor smarrig köttbit. Mums.

Insnöad.

Det är så jag känner mig när det ser ut så här, när jag öppnar dörren. Och mera kommer det ner. Maken har redan gett sig ut för att skotta. Det är säkert bara första skottningen i dag.

Vi trotsar snön och ger oss iväg till Feelgood för ett tidigt spinningpass. Det blir en bra start på lördagen.

Lådvin på en fredag.

Maken har varit och investerat i en ny box till helgen. Det smakade fint. I dag blev det köpepizza till mat. Trots att vi inte äter pizza så ofta hade jag fått ihop till en gratispizza på mitt stämpelkort. Gratis är alltid gott, eller?

Jag upphävde shoppingförbuidet för en stund i dag. Jag hittade en väska på Sisters. Eftersom att jag hade fått en bonuscheck behöde jag bara betala 133 kr. Ett kap. Sisters skall ändra sitt sortiment, och rikta sig mot en annan målgupp. Kvinnor 25-35.

- Får inte jag handla här då, undrade jag till Victoria (BC på Sisters).

Jag tror att de får ett lite tuffare sortiment som jag kommer att gilla. Undra om min plånbok och min make tycker samma. Som tur är dyker det uppå lite extra bonus nästa vecka.

Nu väntar en kopp kaffe, och Lindas hembakta blåbärsmuffins på mig. Tack Linda.

Kvällens låda. Kan rekommenderas.

Snö igen!

Ännu mera snö!

Skall det aldrig ta slut?

Det börjar att kännas som det räcker med snö nu. Det var bara att skotta fram den lille bilen igen i morse. Efter detta blev det ett ´´snörally´´ till jobbet. Trots allt tycker jag att det är kul att köra bil i snön. Den lille bilen går förvånansvärt bra i snön.

Puh!

Äntligen sitter jag i soffan och andas ut. Dagen har gått i ett. Igen.

Naturligtvis så var tåget försenat så jag fick handla själv. Det var rörigt på ICA då de bygger om. Jag var lite disträ, och irrade hit och dit. Lyckades med att slarva bort min inköpslista, så jag fick gå tillbaka, och leta efter den. Som tur var så fanns det personal som talade om för mig var den fanns. Fick iallafall med mig lite rostbiff, potatissallad och foccacia till en sen kvällsmat. Gott.

Nu skall jag kolla vidare på OS för att komma ner i varv innan det är sovdax.

Dagens agenda.

Frukost

Tidigt Styrelsemöte.

Jobb hela dagen.

Step på Feelgood.

Hämta maken vid tåget. (Hoppas att det håller tiden).

Veckohandla på ICA-Signalen.

OS-TV och sedan är det säkert sovdax.

Presenter.

Kolla, vilka fina presenter jag har fått nu idag.

Det kändes som ytterligare en present, när jag idag hämtade förstoringarna på vära kära döttrar. Kanonfina. En tavla som är 70x50. Den skall hängas upp i vardagsrummet, bara det blir klart någon gång. Ett porträtt på varje dotter blev det också. För att få denna present fick jag dock hosta upp en nätt summa pengar. Men det var det värt. Känns som det skall bli skönt att få lön nästa vecka. Fast vad skall jag med pengar till? Jag har ju ändå shoppingförbud.

Thai-mat till lunch.

När det var dax för lunch idag var jag glad, när jag öppnade min matlåda. Den innehöll thai-mat. Det var min yngsta dotter som hade lagat den. Hon är suverän på att laga thai-gryta med grönsaker, kyckling och kokosmjölk. Naturligtvis en massa kryddor också så det blir riktigt ´´hot´´. Jessica hade gett henne order igår om att laga lunch. Som tur var blev det lite kvar till mig. Tack för lunchen, Linda.

Dagens träning är avklarad. Det blev ett spinningpass på Feelgood. Skönt. Lite mat när jag kom hem, och vips är det kväll igen. Dax att bänka sig en stund framför TV:n och kolla lite på OS. Heja Sverige......

OS-guld.

Grattis Charlotte Kalla till guldet. Det är så himla mysigt att sitta hemma i soffan, och se Sverige vinna guld. Det gick så snabbt, att det hann knappt bli spännande.

Vi har fortfarande inget tak i halva vardagsrummet. Trodde vi skulle få iordning denna vecka. Tji fick jag. När jag ringde till YIT idag, fick jag ytterligare uppdrag att kolla knäppljud. Jag blev lite rastlös ikväll. Eftersom att jag inte kunde fixa vardagsrummet, så storstädade jag bokhyllan i sovrummet. Har även hunnit med att tvätta lite grann.

Nu hänger jag på Facebook, och kollar på OS på TV. Nyss kom jag på att jag fick en Amelia i fredags, som jag inte hunnit läsa i helgen. Yiipeee..... Kvällen är räddad.

Ny design.

Nu har min blogg fått en ny design. En lite somrigare design. Känns skönt att drömma lite om sommar nu när det är så mycket snö ute. Och mera skulle det visst bli i veckan.

Jessica har hjälpt mig lite med designen. Tack Jessica. Jag är sugen på att köpa två orkidéer att sätta i köksfönstret. (Oj då, nu glömde jag visst bort att jag har shoppingförbud). Kanske det går att häva, för en liten stund?

Underbara thai-mat.

Snacka om att längta till en Thailandssemester efter gårdagens smarriga thaimat. Jag kan verkligen rekommendera Nangs Kitchen. Jättestora portioner så proppmätta blev vi allihopa. Det blev en lyckad, och trevlig kväll. Billigt blev det också. Min mamma hade med sig alldeles för många femhundralappar. Kanske vi kan få bli bjudna en gång till då?

Just nu ser vi på reprisen av Melodifestivalen. Jag vet inte vad jag skall tycka.....

I dag ser det ut att bli soligt, och härligt ute. Vi skall ta med oss Jessica ut på en promenad. Eftersom att Linda är på balträning har Mats och jag ansvaret för att ´´passa´´ Jessica idag.

Födelsedagsfest med Thaimat.

Snart skall vi iväg för att fira min mammas födelsedag. Hon fyllde i januari men då var hon på sjukhuset så det blev inget firande. Nu har hon bjudit oss på Thai-restaurang i kväll. Det skall bli gott. Vi kommer att längta efter en Thailandsresa när vi känner smak av thaimat.

Jessica och jag har just gjort iordning presenten. Problemet är att den blev så stor, och tung. Det gör att vi inte kan släpa med den till restaurangen. Vi får lämna kvar den i bilen och köra hem den efteråt. Men fin blev den iallafall.

God morgon lördag.

Sova blev det inte så mycket av denna morgon, men jag känner mig iallafall pigg. Vi skall snart dra till Feelgood och köra ett spinningpass. Det startar redan 9,15. Det blir en bra start på dagen.

Helgen kommer närmare.

Fredag nu idag och helgen kommer bara närmare och närmare.

Hela familjen var samlad till kvällens tacos. Undra hur många procent av Sveriges familjer som äter tacos en fredagskväll. Men det smakar alltid bra med tacos.

De yngre flickorna i familjen har nu dragit ner till stan. De skulle gå på bio. Farsan heter den visst. Den skulle jag också kunna tänka mig att se. Det blir väl som vanligt att jag inte kommer i vär på bio, utan köper den när den finns på dvd.

Maken och jag håller oss hemma. Vi får kolla på ´´På spåret´´ och försöka lista ut vart vi är på väg.

Tågtaxi.

Det är en av kvällens sysselsättningar för min del.

Jag har varit på Feelgood. Step som var lika roligt som vanligt. Lika jobbigt också. Efter detta bar det av ner till tågstationen för att hämta Mats. I dag var hans tåg endast femton minuter sent. Positivt. Nu sitter jag hemma och laddar för nästa färd till tågstationen. Jessicas tåg kommer in klockan tio. Än så länge ser det iallafall ut att vara i tid.

Har precis festat på en god macka och te. Det slank ner ett par Bullens varmkorv också. Mats ville naturligtvis ha några korvar när han kom hem. Han trivs bra i Stockholm, och tycker det är riktigt ´´coolt´´ att bo där. Det är klart, när han har en lägenhet centralt i Stockholm är det extra lyxigt.

Tur till Tranås.

Hemkommen från ett två-dagars jobb-möte i Tranås. Badhotellet i Tranås var en finare anläggning än vad jag hade trott. Vi fick lite tid över för att relaxa. För min del blev det en timme i gymmet, handmassage, ångbastu och bad i 34-gradigt vatten.

På kvällen blev det middag och lite party. En mycket trevlig tillställning. Det blev ganska sent innan vi kom i säng. Trots det så var det inga problem att studsa upp ur sängen i morse.

Jag vill få ordning.

Nu vill jag verkligen att reparationerna i vardagsrummet skall vara klara. Jag är trött på plast och bruna papper på golvet. Ni som känner mig förstår att jag inte trivs i röran. Det har iallafall gått bättre än vad jag hade förväntat mig. Allt porslin som skall vara i skåpen står på golvet i extra rummet. Nu kommer Jessica hem på torsdag och då skall hon sova bland alla saker. Det skramlar om glasen när vi går omkring i rummet.

Spinningen avklarad.

Jag kan inte precis säja att det kändes som att jag svävade fram på cykeln under spinningpasset. Tvärtom. Alla tramptag var tunga, och det gjorde ont i benen. Så kan det vara ibland. Det är bara att bita ihop och trampa vidare. Nu är det gjort och jag känner mig nöjd med mig själv.

Snart soxdax men först skall jag packa till morgondagens arbetstripp. Jag har hämtning 8,01 i morgon. Min reskamrats GPS hade räknat ut att jag skulle plockas upp vid den tiden. Teknikens under igen.

Snygga skor.

Jag hade sett ett par skor på Scorett som jag ville testa. När jag kom dit var de inte så snygga, som jag hade tänkt mig.

Jag hittade ett par andra kanonsnygga som jag blev så sugen på. De skulle kunna bli ett par riktiga favoritskor för mig. Det var precis sådana skor som jag gillar. Svarta, lite rockiga med nitar, och spännen. Ett problem uppstod. Mina fötter. Vänster är lite större än höger. Resultatet blev således att 38 var lite i minsta laget. (Tror jag iallafall). 39 var alldeles för stora.

Trots allt kanske jag går dit ännu en gång, och provar skorna. Dock skall jag inte göra som min kamrat. Hon kunde inte gå i sina nya stövlar för hon hade så ont i fötterna.

- Varför köpte du en storlek för liten, undrade jag.
- De var så snygga, och jag ville så gärna ha dem blev svaret.

Så där ont i fötterna vill jag inte få. Fast det är klart..............Jag har ju ändå shoppingförbud.

Söndagskväll.

Söndagskvällen är uppladdningen inför veckan eller?

Vi har varit på Feelgood och tränat. Step igen. Kul som vanligt. Lite kvällsmat när vi kom hem. Resten av kvällen blir det bara slappning. Dock känner jag mig lite rastlös när jag slappar för mycket.

En ganska behaglig vecka vänter. Jag skall bara jobba måndag, och tisdag. Onsdag, och torsdag är det möte med jobbet. Vips så blir det fredag igen. Hualigen, vad tiden rusar iväg.

Melodifestivalen.

Den var en besvikelse igår. Jag kan inte komma ihåg en enda låt som var med. Det var liksom ingen som fastnade i minnet. Kanske hade vi för höga förväntningar?
Det är bara att ladda om till nästa vecka. Då blir det nya låtar och artister igen. Det kan iallafall inte bli sämre än igår, eller?

Vinterbilder.

Har just passat på och beställt lite bilder från Fujidirekt. Jag måste minnas hur mycket snö det har varit denna vinter. Det dröjer säkert länge innan det blir en sådan här vinter igen.

Startar med träning.

Lördagen startade vi med träning på Feelgood. Det är så skönt att ha kommit igång ordentligt med träningen nu igen. Jag känner mig genast mycket piggare. Kul när Mats och jag kan ha sällskap till Feelgood.

En liten lätt lunch har också stått på dagens program. Nu skall vi ge oss ut en sväng och fixa lite ärenden.

Det är tidig middag ikväll. Linda har beställt mat till klockan fem. Hon har bjudit hit Jossan också. Efter middagen är det visst party, och utgång som gäller. Själv satsar jag på att se den första deltävlingen i Melodifestivalen. Ska bli kul att se vad det är för kvalité på låtarna i år. Utan att ha hört någotting tror jag att jag skall hålla på Ola i kväll.

Feelgood.

Feelgood gör verkligen skäl för namnet. Jag mår verkligen bra när jag har varit där. I dag var det step-dance som stod på programmet. Skulle visst vara lite dansiga höftsvingar med också. De har jag dock svårt för. Men kul var det iallafall. Mats har varit på spinning. Han kände sig lite sliten efter att ha skottat taket idag. Inget att klaga över tyckte jag.
- Jag har både tränat, och skottat hela veckan.
Paj och sallad. Rödvin att dricka. På Spåret på TV. Kvällen är räddad med andra ord.

Full fart mot helgen, som Gert säjer i Rix Morgonzoo.

Gör någon glad.

Jag har dragit mitt strå till stacken, och gjort någon glad idag. Jag hade varit hos tandläkaren, och parkerade min bil i P-huset. När jag skulle åka hem parkerade det en kille nära mig. Jag gav honom min P-biljett. Han blev jätteglad, och tackade flera gånger. Tänk vad lite det kan behövas ibland.

Ute skiner solen så härligt att jag bara vill gå ut nu. Tur att jag är ledig idag.

Tur att jag har en iPhone.

Då hade jag lite att pyssla med när jag satt på stationen, och väntade på Mats.

Jag åkte till Feelgood efter jobbet. Först ett roligt step-pass. Efter det slappade jag lite i bastun. Efter detta till stationen för att hämta Mats. Där var det som vanligt kaos med alla väntande bilar, och taxi. SJ hade problem med att hålla tiderna i dag också. Jag fick sitta i blien och roa mig med min iPhone. Surfa på nätet, ladda ner låtar via Spotify, och hålla kontaken vi sms. Hur bra kan det vara?

Så himla mycket snö.

Insnöad. Precis vad jag kände mig i morse när jag kom ner i köket. Det gick inte att se ut för fönstret var täckt av snö. Det var att trycka bort snön för att kunna öppna dörren.

Dagen har gått i ett sedan dess.

Först var det dax att gräva fram den lilla bilen i all snö. Köra till jobbet tog dubbel så lång tid som vanligt.
Jobbade hela dagen lång. Hann med att käka lunch med Mimmi. Det är alltid lika trevligt.
Direkt till Feelgood för ett step, och styrkepass.
Hem igen för att skotta snö. Det tog en timme innan jag var klar. Jag kommer nog han träningsvärk i mina armar i morgon.
Tvätt och dammsugning väntade när jag kom in.
Lite småpyssel, och så hann jag trycka i mig ett par Bullens varmkorv igen. (Lugn, Mats. Jag har inte ätit upp alla. det finns kvar till dig när du kommer hem).
Puh.

Nu väntar bara sängen på mig.

Massor med snö.

Jag kan inte minnas när det fanns så här stora snöhögar i vårat land sist.

Efter en lång dag på jobbet var det skönt att få gå ut, och skotta lite snö. Det är så mycket snö så den får snart inte plats på tomten. Gatan utanför blir bara smalare och smalare. Men visst är det mysigt att titta ut, och allt är alldeles vitt.

Väl inne igen unnade jag mig ett par Bullens varmkorv. Samtidigt som jag öppnade posten. Roligt med många brev. Dock visade det sig att det var fem räkningar. Då var det inte lika kul längre.

Vardagsrummet är fortfarande en misär. Det kommer inte att bli klart denna vecka. Fast ok, försvinner alla störande knäppljud nattetid, så är det klart värt att vänta.

Maken till Stockholm.

Skjutsade maken till tåget tidigt i morse. I hopp om att han skulle åka tåg till Stockholm. Nu blev det inte så p.g.a en olycka i Linghem. Det blev buss till huvudstaden istället. Några timmar sen. Jag har prata med honom nu ikväll och han verkar nöjd med sin första dag i storstaden.

Här hemma har det blivit jobb och snöskottning. Skall det aldrig sluta snöa?

Jag tänkte gå en promenad med jag fick nöja mig med den friska luften som jag fick under skottningen. Jag hade svårt att somna igår kväll, och vaknade tidigt i morse. Så det blev inte många timmars skönhetssömn. Får se till att det blir lite mera sömn i natt.