Lotto.

Blev lite inspirerad av han som vann 214 miljoner på lotto. Nu har jag lämnat in några lottorader. Så himla lätt det var att fixa på nätet. Så nu är det bara att vänta på att vinsten skall komma.

En gång för säkert femton år sedan vann iallfall jag och några kompisar 6000 kr på lotto. Chansen är iallafall större nu när jag har spelat än innan. Att jag skall vinna menar jag.

Sushi.

I dag blev det sushi till lunch på stan. Gott. Trevligt med en lunch tillsammans med båda döttrarna. Längesedan som jag åt sushi så det smakade så gott.

Jessica och jag hade vandrat runt på stan innan vi träffade Linda. Tro det eller ej, men vi hittade inget som vi var sugna på att köpa. Jag skulle köpa en födelsedagspresent till Jessica men det blev inget med det. Linda skulle bara äta lunch med oss och sedan åka hem. Så blev det inte. Vi fastnade  i en skoaffär, och jag fick hosta upp pengar till två par skor. Ett bar till balen, och ett par till studenten. Jessica drabbades av sin vanliga beslutsångest när hon skulle välja mellan två par sandaler. Jag fick också med mig en påse hem från HM. En klänning till det lilla priset av 179 kronor. Nu skall det bara bli varmt så jag kan använda den.

I kväll har det blivit en långpromenad för mig, Mats och Jessica. Jessica beställde tacopaj till kvällsmat så nu är vi mätta igen.

Äldsta dottern hemma på besök.

Jobbardagen rann iväg i rasande fart idag. På lunchen blev det ett besök på Scorett. Där stod sandalerna som jag sett framför mig tidigare. Jag hade bestämt att att sandalerna skulle vara svarta, sköna och gärna med lite spännen. Vagabond var det. Så nu skall jag inte köpa fler vårskor. Dessa kommer att bli så sköna.

På hemvägen hämtade jag upp Jessica på stationen. Tåget kom fem minuter före utsatt tid. Det känns som det var längesedan som det skedde senast. Väl hemma igen var det dax för hockey på TV. Det är spännande just nu. skall LHC lyckas att vinna......?

Jobb igen.

Det gick bra att jobba idag. Som vanligt är jag lite yr när jag har varit borta i några dagar. Många mail att ta sig igenom. Vilket samhälle vi lever i. Undra om jag hade haft lika många ´´vanliga´´ brev om inte mail funnits. Knappast.

Skönt att vi har fått sommartid så det är ljusare längre på kvällen. Det gör att jag känner mig piggare. Det är helt underbart att veta att vi går mot ljusare tider. Våren är på gång.

LHC och middagen på G.

LHC på TV. Just nu ser det väldigt bra ut. Vi får se hur långt det räcker.

Middagsförberedelserna har också börjat. I dag bjuds det stekt kycklingfilé, klyftpotatis, tzatziki och sallad med tomat och mozarella. Efter en veckas semester känns det lite ovant att behöva laga middagen själv.

Linda har varit på gymnastiktävling med sina ´´barn´´ idag. Tävlinger var i Katrineholm så det var tidig avfärd i morse. T.o.m jag sov då. Hon var nöjd med placeringarna. Hon är duktig, och lägger ned mycket arbete på sina gymnastikgrupper.

Vi har hunnit varit ute ett par rundor idag. All tvätt efter resan är fixad. Så i morgon är det bara att börja jobba igen. Tur att jag har ett roligt jobb med trevliga arbetskamrater.

El Rompido Tur o Retur.

Hemma igen efter en helt underbar vecka i El Rompido, Spanien. Allt har varit helt perfekt.

Vi laddade upp med en hotellnatt  i Stockholm. Där blev det träning, god middag, lite mys i med ost och vin i vår svit.

På lördagen startade vi vår resa. Naturligtvis stod det en av mina kunder i butiken framför oss i incheckningskön på Arlanda. Resan till El Rompido var ganska lång. Först flyg till Lissabon. Väntan där i fyra timmar. Flyg till Faro, Portugal och sedan vidare med minibuss i 10 mil över spanska gränsen. Men det var värt resan. Det kan jag lova.

Rätt härlig utsikt från vår balkong.

Det har blivit många rundor under veckan. Det kändes inte så ovant att spela som jag trodde efter så långt uppehåll. Visst krävs det mycket träning. Min make kommer nog aldrig att bli nöjd med mitt golfspel. Huvudsaken är att vi har kul. På kvällarna hade vi inte så mycket ork för annat än mat. Middagsbuffén var helt enorm. Så mycket goda saker. Och nyttiga. Vi har ätit massor med grönsaker och fisk.

Dock går en vecka ganska fort. Jag längtar redan tills vi får åka iväg på nästa resa. När det nu kan bli?

Vädret har varit bra. Sol, moln och en regnskur. Kjol och kortärmat har gällt hela veckan. Lyckades naturligtvis att inskaffa en ny kjol också. Vi har träffat många trevlig människor under vår resa. Nu är vi tillbaka i verkligheten igen. Tvättmaskinen går för fullt, och på måndag väntar jobbet på mig.

Snart drar vi........

Snart drar vi mot Stockholm. Vi har bokat oss en svit på SAS Radisson. Det känns som ett lyxigt sätt att starta vår semester på. Planerna för dagen är inte riktigt spikade ännu.

I morgon blir det en stadig hotellfrukost innan vi flyger vidare till Spanien. Vi hoppas på en härlig semester med bra golf och god mat. Vi vet inte riktigt hur vi skall hinna med att utnyttja allt som hotellet erbjuder.

Vi får se hur det blir med uppdateringarna här under resan. Ha nu en bra vecka alla läsare, för det skall vi verkligen ha.

Fina blommor.

Dessa fina blommor fick Mats igår när han avslutade sitt Stockholmsprojekt. Lite synd att vi inte skall vara hemma och njuta av dem.

Snart semester.

Nu är det inte mycket kvar att jobba innan det är dax för semester. Maken ringde nyss, och sa att hans semester har redan börjat. Jag ska jobba en stund till.

Eftersom att det är torsdag idag så är det dax för step med Anki. Det längtar jag redan till.

Sista Stockholmsdagen.

I morgon, torsdag är det sista arbetsdagen i Stockholm för maken. Skall bli skönt att få hem honom till stan igen. Positivt att jag fick en långweekend i Stockholm under de här veckorna. Nu får han stänga porten till det tillfälliga hemmet på Kungsholmen för sista gången.

Nya skorna invigda.

I kväll har jag iallafall varit på Feelgood. I dag blev det ett aerobic-pass. Det var längesedan sist. Jag går mest på step nu för tiden. Då känner jag mig trygg vid min bräda, och behöver inte riskera att krocka med andra. När jag inte går åt samma håll som de. Det var riktigt kul idag. De nya skorna gjorde sitt första träningspass idag. De kändes bra. I morgon kväll skall de få prova på step. Det är dax för mitt favoritpass.

Jag hann till ICA och handla lite också. Linda måste få lite mat så hon inte svälter ihjäl när vi ´´gottar´´ oss i Spanien. Nu har Linda och jag festat varsin pirog. Finns färdiga att köpa i delikatessdisken på ICA. De smakade helt ok.

Nu är det dax att ta hand om lite tvätt och annat pyssel. Senare skall jag sova, och drömma om att jag nu bara har en arbetsdag kvar till min semester. Så underbart.

Packning pågår.

Det är svårt att bestämma sig vad som skall få följa med på resan. Jag som jämt har arbetskläder i vardagslivet tycker det skall bli kanon, att få ha sina egna kläder i en hel vecka. Lite svårt att veta hur varmt det kommer att vara på dagarna. Prognosen säjer ca 16-20 grader. Skiner bara solen så blir det riktigt varmt och skönt.

Började dagen med våffelfrukost på jobbet. Mums. Jag vet inte hur många våfflor som jag lyckades att få ner. Det kändes som det var ovanligt många för att vara mig. Jag var inte hungrig på lunch förrän vid fyratiden.

Nu mina kära läsare så har jag bara två arbetsdagar kvar till semestern.

Studentklänning.

När jag kom hem var det bara att plocka fram kortet direkt. Linda hade hittat en klänning som hon ville ha på nätet. Så nu är den beställd. Den var faktiskt inte ens dyr, så det kändes bra. Hoppas nu bara att den är så fin som den ser ut på bilden.

Känns lite ofattbart att snart är båda våra döttrar klara med grundskolan, och gymnasiet. T.o.m ´´Lilla Linda´´. Den som är yngst kommer alltid att vara lite liten.

Nu är det bara tre arbetsdagar kvar innan min semester. Visserligen en långdag i morgon. Morgonmöte 08,30 och jobb till 20,15. Vilken tur att grabbarna lovat att grädda våfflor till morgonmötet.

Morgonstund.

Det blev en tidig måndagsmorgon idag. Mats skulle skjutsas till tåget som gick 06,38. Det verkar som att allt har gått i tid idag. Sista måndagsmorgon att skjutsa till tåget under denna Stockholmsvistelse. Han har varit där i sju veckor när denna tar slut. Som vanligt har tiden gått så himla fort.

Mera golfträning.

Det blev ett besök i Golfhallen på förmiddagen. I dag kändes det mycket bättre. Inte lika ovant som igår. Men när vi väl kommer ut på banan gäller det att det blir rätt längd, och rätt riktning. Inte lätt.

Internationellt kök har gällt hemma hos oss idag. Till lunch lagade jag thai-gryta med ris. Till kvällen blev det en pizza med skinka, färska tomater och mozarella. Jag hade köpte en färdig pizzadeg. En sån där som är vacumpackad i något som liknar en toarulle. Den är så häftig. Jag blir så imponerad varje gång jag öppnar den, och det bara är att rulla ut en färdig deg. Jag fattar liksom inte riktigt hur det går till.

Naturligtvis har det blivit en massa frisk luft i solen även idag. Det känns verkligen att våren är på väg. Så underbart.

Fyra arbetsdagar kvar till min semester. Vi har packat lite saker inför resan under eftermiddagen. Som vanligt har jag svårt att ta beslut om vad jag skall ta med.

Jag ser fram mot en ny vecka med nya möjligheter.

Golfträning.

Golfträning, är bara en av dagens aktiviteter. Vi har hunnit så mycket idag. Vi har varit en tur till Golfhallen. Det var kul att slå lite. Jag hade inte glömt allt, men det är inte lätt. Det är bara att öva vidare.

Vi var en sväng på stan för att ta en fika. Det var så mycket folk, att vi inte orkade trängas med alla andra som också var fikasugna. I stället gick vi till Stångebro Gatukök. Det var en hel del folk där också. Vi unnande oss varsin tunnbrödsrulle. Härligt med hederlig gatuköksmat.

Mats och jag har just varit ute på en tvåtimmarspromenad. (Vi gick en entimmes efter frukost). Nu måste jag säja att det känns i benen. Men vad gör det. Nu är det bara soffan som gäller. Vi skall snart steka entrecote till middag. Vi promenerade över golfbanan idag. Det känns som det är ganska länge till det bli dax för golfpremiär på Landeryd.

I kväll blir det Melodifestivalen. Inte vet jag vilken jag skall heja på. Jag har iallafall dagen till ära tagit på mig en klänning. Jag måste ju vara lite fin när det är Melodifestival.

Nu skall jag se om jag har blivit rik på V75. Hoppas, hoppas.......

Glad för regnprognos.

Det händer inte speciellt ofta att jag blir glad när det spås regn i väderprognosen. Men idag blev jag det när jag läste morgontidningen. Jag såg framför mig hur all den trista, och smutsiga snön bara regnade bort.

I dag blir det jobb. Jag skulle jobbat sent i kväll men snälla Jocke erbjöd sig att jobba min kväll. Fast det var visst Konnys förslag. Tack grabbar.

Jessica har tenta i eftermiddag så jag skall hålla tummarna för henne att det går bra. Lycka till, Jessica.

Spagettiben.

Jag har varit på ett step-pass igen nu i kväll. Jag fick spagettiben mitt i passet idag. Trodde att benen inte ville bära mig. Men kul var det, och trött blev jag. Efter passet blev det en tur till tågstationen för att hämta Mats. Tåget var skapligt i tid idag. Nu har vi just käkat lite. Vi letade fram var sin pajbit i frysen. Det smakade bra. Mats säjer att det är fredag för honom idag, eftersom att han är ledig i morgon. Det innebär att han får dricka ett glas vin. Det måste gälla för mig också.

Kerstin och jag käkade lunch på Chili idag. Kycklingspett. Det är gott någon gång ibland. Annars känns det som alla rätter där smakar ganska lika. Kerstin är med i KappAhls kundklubb och det innebar 30 procent på allt idag. Jag skulle hänga med henne och kolla lite.
Hur gick det tror ni?
Jo, det blev en tunika till mig. 200 kronor som hittat. Ljus lila så det kändes så somrigt och härligt. Grabbarna på jobbet bara garvar åt vår shopping.

Fredag i morgon och bara fem arbetsdagar till min semester.

Jobba, äta, sova, dö......

Precis som Per Gessle sjunger i ´´Jag går och fiskar´´ känner jag att jag behöver sätta mig ner och lugna ner mig en stund. Jag är så himla effektiv jämt.

Jobb först hela dagen. Kul med mycket sälj.

Styrketräning och step-pass på Feelgood. Kul. Magen ömmar efter träningen. Säkert ännu värre i morgon.

Efter detta till ICA för att handla. Pratade med Jessica i telefonen under hela vägen. Effektiv igen. Jag berättade att jag skulle till ICA i mina joggingbyxor, istoppade i mina stövlar. Hennes kommentar:
- Jag vill inte tänka på hur du ser ut.......  (Att de alltid skall skämmas för sin mamma.)

Väl hemma igen ringde min mamma direkt. Efftektiva jag slog till igen. Pratade och plockade upp alla varor samtidigt.

Tvättmaskinen startades. Lite strykning som väntade. Lite sen kvällsmat. Drickyougurt som smakade hallon och lakrits. Konstig smak på en yougurt. Blir nog inget mera köp av den.

Men jag är lycklig över att nu är det bara sex arbetsdagar kvar till min semester.

Trevligt besök.

Mimmi har varit här hos mig i eftermiddag och kväll. Nu har hon precis kört hem till Motala. Det är alltid roligt att ses, och skvallra lite. Som vanligt säjer vi.
- Det här borde vi göra oftare.

Ett roligt step-pass hann jag också med mitt på dagen. Det var en gästinstruktör idag. Då blev det lite annorlunda stegkombinationer än vad vi var vana vid. Säkert använde vi lite andra muskler också. Med andra ord kan det bli träningsvärk i morgon.

Amelia kom i brevlådan idag igen så nu skall jag krypa upp i soffhörnet och läsa den. I morgon blir det jobb igen. Nedräkningen fortsätter. Nu är det bara sju arbetsdagar kvar innan min semester.

Morgonpromenad och blåbärskaka.

Jag började dagen med att baka en blåbärskaka, så nu luktar det gott i köket. Jag vill ha något att bjuda på när Mimmi kommer på besök framåt eftermiddagen. Naturligtvis skall hon få något att käka också. Det blir en sen lunch, eller tidig middag vid fyratiden.

Solen lyser så härligt ute så jag rustade mig med min ryggsäck. Promenerade till centrum för att handla lite frukt och grönsaker.

Nu skall jag snart dra iväg, och fixa lite saker. Jag avslutar med ett step-pass på Feelgood klockan tolv. Det skall bli kul. Skall åka förbi tågstationen, och lösa in ytterligare en tågbiljett. Jag hoppas att det är den sista jag löser in efter denna vinter. Nu vill jag ha vår.

Snabbvecka.

Känns som att veckan tog slut redan idag redan innan den knappt har börjat. Jag är ledig i morgon. Det blir så när jag har jobbat i helgen. Det skall bli så skönt. Jag skall bara ägna mig åt roliga saker.

Jag har fixat lite mat till Linda och mig i kväll. Väldigt lättlagat. En färdig burk med laxbollar i tomatsås. För längesedan så jag reklam för dessa. Jag tänkte såklart att jag skulle testa dem. Sedan dess har burken stått i kylen och bara väntat. Jag måste säja att det smakade riktigt gott. Välkryddat trots att det bara var en burk. Jag piffade upp det med lite extra riven ost. Ett gott betyg var att även Linda gillade det.

Vårkänslor.

Jag fick faktiskt lite vårkänslor idag när jag körde till jobbet. Visserligen är det kallt ute. Solen lyser och det är ljust ute. Asfalten börjar att torka upp. Det känns som våren är på G.

Det känns också helt underbart skönt att tänka på att jag bara har nio arbetsdgar kvar innan det är dax för semester. Det ska bli så skönt. Men först skall jag klara av den här arbetsdagen.

Mätt och belåten.

Här sitter jag mätt och belåten efter middagen. Kyckling gryta med klyftpotatis, glass och kaffe till efterrätt. Som vanligt, proppmätt. Jag har jobbat idag så jag gav Mats ett recept på kycklinggryta. Det har han naturligtvis fixat galant. Det smakade bra med glass till efterrätt efter en hot kycklinggryta. Varför blir jag alltid så mätt?

Nu i kväll skall vi kolla på Melodifestivalen. Andra chansen. Vem går vidare? Linda kom just ner, och sa att hon lånat en dvd som vi kunde se om vi ville. Män som hatar kvinnor. Jag har fortfarande inte kommit igenom den boken. Jag börjar att läsa. Sen blir jag trött. Nästa gång jag skall läsa måste jag börja om igen för att jag har glömt vad som har hänt. Någon gång kanske jag lyckas med att läsa boken.

O.P.I. The one and only.

Det finns inget bättre nagellack. Jag unnade mig en ny färg under Stockholmsresan. Ceriserosa. Den kommer att passa perfekt till solbrännan som vi snart skall få. Lite svårt att tänka sig det i detta väder. Men snart kommer vår, sommar och sol.

Fredagsjobbet är avklarat. Jobbar i helgen men lite helgkänsla är det trots detta. Vi har mumsat på tacopaj som maken fixat.

Passade på att shoppa lite idag. Ett par nya ballerinaskor. Jag kände att jag behövde ha något till semestern. Vagabond passar mina fötter. Blir säkert ett par sköna mys-skor under vår och sommar.

Nu när ändå shoppingförbudet hävdes för en stund, passade jag på att köpa en ljusstake. Jag har gått och spanat på den länge. Jag hade lite svårt att bestämma vilka färger jag ville ha på den. Därför har jag inte riktigt kommit till skott. Nu blev det i svart och vitt. Perfekt för det nya vardagsrummet. Vi premiäreldar den i kväll.

Vardagsrummet som vanligt.

Äntligen är det som vanligt i vardagsrummet igen. Jag har kämpat hela dagen för att få ordning. Målaren var klar med taket på förmiddagen. Efter detta har jag städat, tvättat fönster, och hängt upp de svarta gardinerna. Det blev kanonsnyggt. Jag har burit ner alla glas, och annat porslin från övervåningen. Det är som ett träningspass alla gånger jag har sprungit upp och ner i trappan.

Nu står alla glasen som skall in i vitrinskåpet nydiskade på matsalsbordet. Jag orkar inte lyfta upp vitrinskåpet på rätt plats själv. Det får vänta tills Mats kommer hem i kväll. Något skall väl han också göra.

Jag hann sitta stilla i tio minuter, och käka en paj till lunch. Nu har jag stämplat ut för idag. Jag skall snart köra en tur till stan. Jag har ett par ärenden att fixa. Bland annat har jag en bonuscheck på HM som är värd 400 kr. Jag tänkte spendera den på underkläder. Efter detta blir det ett step-pass på Feelgood. Det ser jag fram mot. Sedan är det snart kväll igen och det är dax att hämta Mats vid tåget. Tänk om det kunde vara i tid idag.

Svarta gardiner.

I dag har jag köpt svarta gardiner. Denna gången är de verkligen svarta. Jag bad Kerstin kolla för säkerhets skull. Även hon sa att de är svarta. Jag hade tur att det var lite rabatt på dem även idag. Dock inte lika mycket som förra gången. Är det någon som behöver marinblå linnevepor, så går det bra att höra av sig.

I kväll har jag varit på styrelsemöte i föreningen här där vi bor. Det var riktigt trevligt. Den stora frågan vi har att ta ställning till nu är en fiberlösning till våra hus. Det är bara att hoppas att det blir rätt telebolag som blir leverantören.

Misstag.

Som ni kanske minns så berättade jag om att jag fyndat nya svarta vepor till vardagsrummet. Nu börjar det närma sig att jag skall få hänga upp dem. Bäst att förbereda dem, och se till att de är i rätt längd, tänkte jag. Så i kväll har jag packat upp gardinerna. Vad får jag se?
Jo, de är mörkblå, och inte svarta. Det var inga vackra ord som kom ur min mun när jag såg det. Jaha, så nu har jag inga gardiner. De gamla var blekta och fula så de ligger på tippen. Då är det bara att försöka att hitta nya då. Shoppingförbudet måste hävas igen.

Jag har just ätit en tallrik med glass för att trösta mig. Det hjälpte dock inte så mycket.

Jag har iallafall tvättat bilen idag, så min make är iallafall nöjd med mig. Nu står bilen i garaget och glänser. Fast han är nog inte nöjd med att jag måste köpa nya gardiner.

Äntligen tak.

Äntligen är taket på plats igen i vardagsrummet. Nu skall det bara spacklas och målas. Målaren kommer i morgon. Hoppas att han är klar tills på torsdag. Då är jag ledig, och då skulle det passa fint att fixa iordning allt igen.

Hoppas, hoppas.......

Vårfin.

I eftermiddag har jag varit hos Frissan, och blivit lite vårfin. Lite ljusa toner och klippning. Det känns bra. Ute är det inte speciellt vårfint. En spark eller skridskor hade passat bra som färdmedel idag. Is överallt. Som pricken över i:et så har det även kommit ner tio centimeter tung blötsnö. Tar det aldrig slut? Nu är den iallafall bortskottad, och jag är genomsvett. Frisk luft fick jag iallafall. Klart att jag tänker positivt.

Här kommer lite bilder från Stockholm. Vädret var grått, och trist så några vackra vyer blev den inte. Ni får glädja er åt den färgglada thaimaten istället. När jag ser den tänker jag på hur gott det var och blir lite hungrig.