Mormor i köket.

En tur till Täby igen. Denna gången med tåget tillsammans med Astrid. Det gick jättebra. Massor med lek och bus hela dagen. Nu sover två av tre barn.

Mormor fixade köttfärssås till alla.

God mat.

Det smakar gott med mat efter en dag med mycket frisk luft.

Sommardag.

Det blev en härlig sommardag. Vi tillbringade den i båten med Åke och Conny. Mycket bad i varmt vatten.

Härlig kväll.

Det blev fem kilometers morgonpromenad innan jag körde mot Stockholm. Regnet mötte mig strax innan Södertälje. Väl framme i Täby så slutade det ganska snart.

Vi hann med utomhuslek i olika lekparker och kebabsallad. Nu är det riktigt härligt ute.

Valla.

Regnet stoppade inte gårdagens utflykt till Valla med Astrid. Det blev fika, lek, Tuff-Tuff-Tåget och pannkakor. Naturligtvis hann vi även med Cloetta-boden.

Golf.

Det har blivit två härliga golfrundor söndag och måndag.

Räkmacka.

I lördags var det dags att testa årets räkmacka på Bishop. Helt ok men inte i klass med de som vi åt de första åren vi bodde i stan

Down Hill

Då har jag provat mitt första Down Hill. Vincent valde en lätt bana åt mig.

Till fjälltoppen

Aktiviteterna avlöser varandra idag. Cykling, promenad och vandring. Tjejerna tog sig till toppen till fots idag.

Värmande mat.

Efter en stund i bastun känns det extra gott att även värma sig med en god fisksoppa. Lite kortspel på det så det går ingen nöd på oss trots avsaknad av sol.

Till toppen.

Nova, Jessica och jag tog oss till toppen på onsdagen. Visserligen blött, regnigt och ingen sikt men en massa frisk luft och stora vattenpölar.

Mot Sälen.

Tidig avfärd för att köra mot Sälen. Nästan helt ensam på vägarna. Det finns så mycket skog i vårat land. Det blev lite trafik först sedan Malung passerats. Så skönt att bara köra på och lyssna på radio. Avkopplande.

God middag.

Restaurang Balthazar i Borås levererar. Det var längesedan jag åt så gott och vällagat. Att sedan regnet öste ner gjorde inte så mycket om än det hade varit trevligt med sol.

Borås Simarena.

En utflykt till Borås över helgen. En stad jag knappt varit i tidigare men åkt förbi åtskilliga gånger.

Simning för maken och lite styrka för mig.

En dag kvar.

En arbetsdag kvar innan det är dags för semester. Det skall bli så skönt. Vädret kan väl inte bli sämre?

Sommar och sol....

.......eller inte. Regnet öser ned. Jag här glad att jag hann med en promenad innan det började.

Men om jag stiger upp tidigt I morgon så kanske jag hinner sola lite innan jobbet.

Tacopaj.

Regnet öser ned i ett par skurar även i kväll. Plötsligt så tittar iallafall fall solen fram. Det blir lite ljusare inomhus och det känns mindre som höst.

Hungrig blir man iallafall alltid. Vi festar på tacopaj.

Utom tävlan.

Känns skönt att jag inte ska tävla i morgon. Värmer mig med ett glas rosé.

Morgonpromenad.

Tio kilometer med nya vyer.

Middag.

Pasta med rosé smakar fint.

Jönköping.

Ironman i Jönköping för maken på söndag. Det blir en weekend på hotell.

Trött.

Var lite trött i morse. Hällde upp ingefärashoten i äggkoppen.

Sommarnaglar.

Jag hade en tanke om att det skulle bli blåa naglar igår. Men det går att ändra sig. Det blev rosa.

Solar mig.

En liten stund I solstolen i Ljungbadet då maken simtränar. På förmiddagen blev det arton hål på Landeryd. Riktigt roligt och trevligt idag.