Jag längtar efter frissan.

Ja, jag längtar verkligen efter att få gå till frissan och fixa håret. Mitt hår känns så trist och tråkigt just nu. Jag ringde och bokade en tid igår, men det passade inte förrän fredag 4 september. Två långa veckor kvar. Jag läste en kompis blogg igår och hon visade sin nya färg och frisyr. Då blev min längtan till min egen frissa ännu större. Jag får göra det bästa av det tills dess. Jag ska plocka fram min dyrt inköpta hårinpackning lite senare ikväll. Det är meningen att jag skall sova med den i natt. Så får vi se om det har skett några underverk tills i morgon bitti. Det sista som överger oss är hoppet.
Sedan har jag också mina vitaminer mot hår, hud och naglar. Jag får väl stoppa i mig allihopa på en gång, så kanske jag har ett långt hårsvall, och långa naglar när jag vaknar i morgon bitti.

Jag hade fått ett paket från USA idag så nyfiken som jag är sprang jag direkt iväg till butiken där jag skulle hämta det.
- Du kan inte hämta det förrän i morgon, sa hon som jobbade i butiken. Det står på avin.
Det hade jag naturligtvis inte sett. Det var bara att vandra hem igen. Jag får hålla mig tills i morgon. Köpte med mig några bullar hem till kvällsfikat istället. Det är så gott att äntligen få riktigt kaffe här hemma.

Nu skall vi se på friidrott. Final 200 meter. Vem vinner......?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0