Ledig dag.

Ledig dag. Det känns skönt att tänka på det. Sovmorgon blir det aldrig fast jag tror jag skall vara trött och sova lite längre. Fast det gör inte så mycket. Jag gillar att komma upp på morgonen och brukar vara ganska effektiv då. Känns skönt att fixa undan lite för att sedan kunna njuta av ledigheten.

Jag har tvättat, städat och fixat lite. Jag har även förberett en paj till kvällen. Det blev det nya receptet med krabba och bladspenat. Det luktar gott om den. i receptet stod det att det gick att välja på färsk krabba eller krabba på burk. Jag nöjde mig med krabba på burk. Det var mycket smidigare. Och billigare för den delen, tror jag också. Eftersom jag gillar att vara effektiv så passade jag på att göra två pajer till. Det blev ost, skinka och brocolli. De skall jag frysa in och ha till matlådor. Smidigt att ha färdiga matlådor. Mats och jag är duktiga på att ha med matlåda till jobbet. Vi lyxar till det lite på helgerna istället. På sista tiden har vi unnat hos massa god mat och lyxiga viner. Det är livet.

I eftermiddag skall vi till Landeryd och spela golf med Nenne. Det ser jag fram mot. Hoppas att det går lika bra som det gjorde i söndags. Det är koncentration som gäller.

Linda har det bra på Zakynthos. Vi sms:ade henne att vi också hade det varmt och skönt här. Vi fick tillbaka.
- Men ni har inget hav........
Då tyckte grannen att vi skulle svara att vi har Stångån. Lite skillnad kanske. Det är dock flera år sedan som jag badade i Stångån.

Nu skall jag snart cykla ner en runda till stan. Mitt favoritspray är nästan slut. Det finns bara att köpa hos min frissa. Ska handla ett par andra grejer också. Jag förenar nytta med nöje. Motion, frisk luft och lite shopping. Först skall jag ha "fruktstund". Dvs äta lite frukt. När barnen var små kallade vi det alltid fruktstund, för så sa de på dagis. Men det är längesedan som de var små.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0