SJ, SJ gamle vän....

Kommer ni ihåg den låten från sjuttiotalet?

I dag har jag varit ute och rest med SJ igen. Till Växjö. Vi lyckas visst aldrig komma dit i utsatt tid. Var försenade till Alvesta, men som tur var så väntade vårt anslutningståg på oss tills vi kom. Stressade in på mötet precis när klockan var tio så vi var perfekt i tid, trots allt.
När vi skulle hem från Växjö var tåget 40 minuter sent igen. Insåg då att vi inte skulle hinna till Alvesta i rätt tid så vi tog en taxi. Det var så himla dålig luft i taxin att vi mådde dåligt. Taxichaffören var ingen hit. Vi var rädda vid hans omkörningar och det kändes som bilen skuttade fram ibland. X2000 var då före utsatt tid i Alvesta. Ibland lyckas visst SJ få till det.

Ett tag kände jag mig så pigg på tåget att jag hade funderingar på att promenera hem. Men när Therese erbjöd sig att skjutsa hem mig kom jag på andra tankar. Tur det, för när jag klev av tåget kände jag mig rätt trött. Nu har jag druckit en stor kopp te. Lite glass ha också fått plats i magen.

Nu skall jag leka skomakare och se om jag kan sy ihop min sko. Ett band lossnade på dem när jag kom hem. Ett par svarta ballerina som är så sköna att ha på jobbet. Jag får slita på dem innan det är dax för stövlar. Jag fick ett par nya stövlar från min make i födelsedagspresent. Jag älskar olika stövlar. Tidigare i livet var jag inte så förtjust i stövlar, men nu har det blivit en passion. Det finns så många snygga att köpa.

(Köpe o köpe, hör jag hur min man viskar till mig inne i mitt huvud).


Kommentarer
Postat av: Anette

Trodde att det var favorit i repris.Har för mig om att du råkat ut för något liknande tidigare i år. Här går det lika bra att byta ut SJ mot SL.Det är lika illa med pendeltågen. Vi har bott i Väsby 10 år och det var samma problem då som nu. Elfel, tekniskt fel, förseningar. Och ändå har inte löven börjat falla, eller snön för då blir det ännu värre.

2009-08-27 @ 14:59:37
Postat av: Anonym

2009-08-27 @ 15:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0