Bilköer.

Jag gick hem lite skapligt från jobbet idag. Redan klockan fyra. Vad fick jag för det? Jo, sitta i bilkö i nästan en timme för att komma hem. Jag har aldrig varit med om något liknande. Det var stopp hela Stånggatan längs med ån. Backen vid Stångs Magasin hade många svårt att ta sig upp för. Det var därför det blev stopp. Den lilla Toyotan hade inga problem att ta sig upp för uppför backen. Efter detta var det ett antal flaskhalsar på hemvägen.
Tur att jag inte bor i en storstad, och drabbas av detta varje dag. Bilköer är inget för mig som gillar när det går fort.

Nu är jag äntligen hemma. Väntar på tacos. Maken är i köket igen. Gott att festa på detta innan julmaten skall ta vid.

Nu är det dax för fredagsmys. Igen. Veckorna går så fort.  Ingen sen kväll då det blir jobb igen i morgon.

P.S I dag är det da`n, före da`n, före da`n, före da`n, före da`n, före da`n, före doppareda`n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0