Julpyssel.

Det är inte klokt vad jag julpysslar i år. Jag är förvånad över mig själv. Nu har jag just kokat knäck. Socker, grädde och sirap. Vilka nyttigheter!

När jag var liten så kokade alltid min pappa knäck till jul. Det var tradition. I början av mitt vuxna liv kokade jag också alltid knäck. Nu var det några år sedan jag gjorde det. Men nu idag har jag tagit upp den traditionen igen. Det fanns en pytteliten skvätt glögg kvar i en flaska. Den festade jag på under knäck-kokningen. Alltför julstämningen.

Det är riktigt mysigt att vara inne, och pyssla, när det blåser, och snöar utomhus.



Recept på knäck.

3 dl vispgrädde
3 dl sirap
3 dl socker
Hackad mandel om du vill. (Jag skippade den.)
Kokas i ca två timmar.

Lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0