Lucia och tredje advent.

Vi har tänt det tredje ljuset i vår adventsljusstake idag. Den brinner fint. Lucia har jag inte sett så mycket av idag. Det skall nog gå att hitta någon lucia på någon tv-kanal. Lucia var lite mer att fira när barnen var små. Då var det alltid en hektisk luciamorgon för att hinna med lussefika på dagis och i skolan. I dag var det ingen av döttrarna som var speciellt sugen på att lussa för sina föräldrar.

I kväll ska vi ha en liten glöggfest hemma hos mig. Tillsammans med mina jobbarkompisar. Det skall bli kul. Jag har även fixat lite att käka. De som har jobbat idag är säkert hungriga när de kommer. Det blir ett litet julbord med skinka, köttbullar, lax, sill och lite smått och gott. Lite julmys i all enkelhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0