Pengarna rinner iväg.

Lördag med mörker och regn. Inte precis någon julstämning. Men Mats och jag åkte iallafall till stan för lite julshopping. Vi hittade några klappar och en var t.o.m ett fynd. Kan såklart inte säja vilken. Det blev en fika med en god macka på stan. Proppmätta såklart.

Efter stan bar det av till Elektroluxbutiken. Målet var att köpa ett ordenligt strykjärn. De har så många fina saker i den butiken. Följande konversation pågick under färden dit.

Karin: - Kan vi inte köpa oss någon tjusig gryta till oss själva i julklapp? De har så många fina lyxiga i Elektroluxbutiken.

Mats: - Skall vi köpa oss någon julklapp skall det vara en ny tumlare.

Hur tror ni det slutade?
Jo, just det vi for hem med en ny tumlare i bagagen. Många tusenlappar fattigare. Det blev naturligtvis ett strykjärn också. Lite rabatt på strykjärnet blev det iallafall. Men ändå det dyraste strykjärn jag köpt i mitt liv. Hoppas det är bra. Jag har inte testat det ännu. Min mamma säjer att det finns ingen som har förbrukat så många strykjärn under en livstid som jag har. Det är nog dessvärre sant.

Så då fick vi lite jobb när vi kom hem. Hann iallafall med en promenad innan middagen. Nu har vi just käkat. Fläskfilé med bacon och sparris och potatisgratäng. Canal+ visar LHC-Skellefteå så vi sitter bänkade framför TV:n. På övervåning finns det tre fnittriga tjejer som fixar sig inför kvällen.

Just nu gjorde LHC 2-1. Heja LHC.

Tumlare gör nu sin premiär. Mats startade den tidigare. jag blev inbjuden i tvättstugans mörker för att se hur fint den lyste....!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0