Första snön.

Så var det dax för säsongens första snöfall. Det var inga drivor direkt. Lite snö låg det iallafall kvar på biltaket, när jag kom ut från jobbet nu i kväll. Tur att jag har vinterdäck.

I dag hade jag lunch-date med min käre make. Det hör minsann inte till vanligheterna så det var mycket trevligt. Naturligtvis blev det Sannes. Sallad för mig, och kebab för Mats. Sen gick dagen i en rasande fart igen. Fick besök av min regionchef, och vi hade ett trevligt samtal med fika. Jag hann inte köra hem innan det var dax att hämta Linda i Vasahallen. I stället fördrev jag tiden med att snacka lite strunt med min kompis på Flash. Hon har även en nagelsalong, så jag blev lite sugen på att göra något åt mina naglar. Jag skall fundera på det. Det skulle vara lite kul med vackra naglar. Dock ej för långa, för det passar nog inte riktigt för mig.

Hemma igen och det är dax att skriva morgondagens shoppinglista. Det blir säkert lång. Som alltid. Jag törs inte handla på Maxi, för där känns det som det är dax för scanningskontroll. Då blir det ICA-Signalen. Signalen har mycket fräschare färskvaror och kött än Maxi så det känns som ett bra beslut. På lördag är det dax för släktmiddag. Jag brukar bjuda min mamma, pappa, Mats mamma och Inge på en trerätters en gång höst och vår.
Jag har en hel del at handla till det. Skall naturligtvis inte avslöja menyn här då de läser min blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0