Julbak och 1:a advent.

Dax att tända det första ljuset adventsljusstaken. Jag har jobbat idag så det blev inget adventsfika med familjen. Vi fixade lite adventsmys på jobbet genom att värma glögg. Det luktade så gott. Det blev naturligtvis alkoholfri.

När jag kom hem från jobbet var det svart i hela huset. Jag blev sugen på att baka lite så det blev lussekatter. Innan de skall in i ugnen så är de så jättefina, och ser perfekta ut. Efter några minuter i ugnen är de stora som hus. Likadant varje år. Dock tycker jag att de ser saftigare än vanligt ut i år. Jag har inte smakat dem ännu. Jag tycker att hela jag luktar som en lussebulle just nu. Då är inte suget efter att äta dem så stort. Men det luktar gott av nybakat i hela huset.  

Av bara farten gav jag mig på frysen, strykning och lite städning. Så nu sitter jag här och känner mig rätt nöjd med mig själv. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0