Söndagsmiddag.

Jag måste säja att vår söndagsmiddag var rikitgt god. Trots att jag har lagat den själv så vill jag säja det. Det skadar inte att berömma sig själv ibland. Det är inte klokt vad mycket i våra liv som kretsar kring mat. Vi är som djuren. Ständigt på jakt efter föda. Vi skall jobba så vi kan köpa mat. Vi skall trängas i butiker för att köpa mat. Vi skall laga den, och vi skall äta den. Och vips så är vi hungriga igen. Trots att vi tidigare på dagen ätit oss så mätta, att vi trodde att vi aldrig skulle bli hungriga igen.

På tal om mat så är det snart dax att fixa något till kvällen. Det finns lite sushi kvar sedan i fredags som nog skall sitta fint. Jag passade på att gå ut en sväng i eftermiddag igen. Mats skjutsade Jessica till tåget för att sedan åka vidare till jobbet.

Jag skall surfa runt lite på nätet, och skall jag se om jag kan fixa lite musik till min iPhone. Jessica har också köpt en så nu är vi bitna båda två. Mats tycker vi är knäppa.



Visst ser det gott ut......?
Receptet hittade jag en gång när jag var på Systembolaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0