Semester på en torsdag.

I dag har jag unnat mig en semesterdag. Jag hade visst lite dagar kvar som jag var tvungen att ta ut innan årets slut.
Startade morgonen med att duka fram frukost, för att käka och läsa tidningen. Då blev det srömavbrott och jag såg inte att läsa i tidningen. Men jag tänkte positivt.
- Tur att jag hann värma mitt tevatten innan strömavbrottet.
Nu varade det bara i några minuter så det var snart som vanligt igen.

Efter frukosten blev det en timmes uppfriskande morgonpromenad. Riktigt skönt ute.

Planen var sedan att jag skulle hämta Jessica på stationen klockan elva. Hon kommer med tåget från Helsingborg. Nu ringde hon och sa att det var något fel i Helsingborg så de kom iväg försent därifrån. Det innebar att när hon kom till Lund så hade hennes tåg redan gått.
- Vi har inget ansvar för det sa Skånetrafiken, som körde tåget till Helsingborg. Du får kolla med SJ-butiken i Lund.
När de kom till Lund var SJ-butiken stängd, och öppnade inte förrän klockan tio.
- Hoppa på nästa tåg som kommer till Lund, sa jag. De kan inte mer än kasta av dig.

Där är vi nu, och om tåget är i tid så skall hon just ha hoppat på i Lund, och komma till Linköping klockan tolv. Vi får se vad som händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0