Grötfrukost.

I dag var det dax för höstsäsongens första grötfrukost. Havregrynsgröt. Jag tycker gröt är mer höst- och vinter-frukost än sommar frukost. Gröt är perfekt på morgon för det dröjer tills jag blir hungrig igen. Frukost är så himla gott. Jag är så hungrig när jag vaknar på morgonen, och måste bara ha frukost direkt. Kokt ägg är också en favorit på morgonen men jag orkar inte riktigt koka ägg på morgonen. Synd.

Mat-shoppingen är avklard. Linda hängde med mig idag också. Trevligt att få sällskap. Hon valde nygrillade revbensspjäll till kvällsmat. Jag nöjde med den färska pastan, som fanns hemma i kylen och lite pesto till.

Nu har jag varit ute på en timmes kvällspromenad. Det var helt enkelt underbart skönt ute. Promenaden piggade verkligen upp. När jag kom hem och öppnade dörren möttes jag av ett popcorn-doftande hus. Det luktar verkligen gott. Det var Linda som festade på popcorn och kollade på idol. Jag har också fastnat framför tv:n för att kolla på idol, trots att jag inte är någon stor idol-fan.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0