Härliga lördag.

Vi steg upp tidigt idag för att åka till golfbanan. Underbar morgon med sol och lagom värme. Känns nu att jag har fått lite sol i ansiktet idag. Golfen gick riktigt bra så det var roligt att spela. Mats slog till och shoppade lite i Golfshopen. Ett par byxor. Fast de var lite för snygga att ha på golfbanan enligt Mats. Är vi andra förvånade eller?

När vi kom hem blev det lunch och sedan väntade lite jobb på oss. Mats tog sig an gräsmattan och jag gav mig på garaget. Nu är det välstädat i vårat garage. Det blev en runda till tippen efter städningen.

Nu skall vi bara slappa och njuta resten av lördagen. Jag bad just min make hälla upp ett glas rödvin åt mig. Nenne kommer på mat i kväll. Det blir klyftpotatis, grillade grönsaker och en ny sås. Till efterrätt har jag gjort någon slags hallondessert.Typ panacotta. Det var hallon, socker, vaniljsocker, kanel, gelatin och gräddfil. Det låter spännande. Jag hittade det på Arlas hemsida i veckan. 

Ha en fortsatt bra lördag.

 

De här blommorna var så fina så jag vill gärna visa dem en gång till. Tack igen Mats för de fina blommorna. Synd att de inte blommar för evigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0