Soppkok.

Det låter väl riktigt husligt med en sådan rubrik?

I går pratade Linda om att hon var sugen på soppa. Vi började då att läsa i kokböcker. Jag har två kokböcker från Viktväktarna (Fynd från bokrean). I de böckerna finns det många bra sopp-recept. Vi hittade två olika fisk-soppor. En av dem med currysmak har vi gjort tidigare. Så nu ikväll har jag kokat dessa två soppar. Under den tiden sågs inte Linda till. Trodde att jag även skulle få hjälp med kokningen. Inte bara receptsökningen.

Nu när det blir höst, och det blir lite mera tid till att laga mat tycker jag att det är kul att försöka hitta lite nya recept. Känns spännade med lite nytt till lördagsmiddagen och fredagsmyset.  

Jag pratade nyss med Jessica och en mindre katatrof hade hänt. Hennes plattång hade gått sönder. Jag förstår. Även jag är en slav under plattången. Vilken bra uppfinning. Tänk när locktångnen kom, och det gick att böja in håret så där tjusigt. Det är vi som var med på sjuttiotalet som minns det. Jag kommer ihåg att jag fick en ljusgul locktång i julklapp som till och med lockade med ånga. Det ni!





Kommentarer
Postat av: Anette

Du har rätt, det blir stövlar i höst - nya sandaler i vår =). Använde också locktång som en tokig, värst var när jag brände mig och fick stora brännsår i pannan. Första locktången var en som mamma la på spisen och värmde på en varm platta. Den blev otäckt varm.

2009-09-08 @ 16:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0