Bortskämd.

I kväll har jag blivit bortskämd. Det känns lyxigt. När jag kom hem från jobbet hade maken fixat middag. Förätt som bestod av toast med räkor, röd lök, dill och avokado. Mums. Varmrätten var fläskfilé med salami, och soltorkade tomater. Till detta klyftpotatis. Ännu mera mums.

Efter maten säjer maken.

- Jag fixar disken. Ta igen dig nu. Kolla datorn om du vill.

Oj vad det blev lyxigt för mig. Nu väntar jag bara på kaffe, och choklad. Maken skall göra irish coffee. Den hoppar jag.

Linda skall ut på party ikväll. Hon ropar just nu att hon vill låna min svarta jacka. Det känns positivt att döttrarna vill låna mina kläder.

För oss här hemma blir det en lugn kväll. Jag laddar för jobb i morgon igen. Det var faktiskt ingen större hets idag. Ingen som blev nedtrampad. Folk har nog inga pengar riktigt än. Jag laddar för ännu en jobbardag i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0