Jul-gottis.

Jag hör inte till de som gör en massa godis till jul. Förr kokade jag alltid knäck till jul. Jag tyckte säkert att det var något som jag var tvungen att göra, bara för att jag fick knäck när jag var liten. Nu tycker jag knäck är i sötaste laget.

Lite eget julgodis är trots allt lite kul att fixa. Till den här julen blev det fudge. Jag hittade ett recept som lät gott. Jag såg till att jag hade alla ingedienserna, och sedan var det bara att sätta igång.

Steg ett var att koka ihop smeten. Mums, det luktar gott.



Efter lite vispning var det dax för steg två.



Väntar på att den skall stelna, för att sedan i steg tre delas i små ätvänliga bitar.



Det färdiga resultatet blev egentligen lite för gott. Det är inte bra. Jag får se till att bjuda på dem illa kvickt så jag inte äter upp alla själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0