Kvällspromenad.

Först går och står jag en hel dag i butiken till klockan halv sju. Efter detta pälsar jag på mig en massa kläder för att promenera 12 kilometer hem. Det var iallafall riktigt skönt med frisk luft. Jag fick också tillfälle att kolla in ljusdekorationerna vid Stångån. (Linda jobbar så hon ville ha bilen ikväll.)

Väl hemma efter nästan två timmars promenad. (Det tar lite längre tid när det är snö ute, och jag har tjocka kängor.) Jag känner mig trött, och hungrig. Jag har precis dukat fram lite sen kvällsmat, och skall slå mig ner. Då ringer telefonen. Jag övervägde nästan att inte svara. Men tänkte sedan att så taskig kan jag inte vara. Det var min kära mor, så jag kunde ringa upp lite senare. 

Nu är jag iallafall mätt och belåten. Har startat en tvättmaskin, och plockat fram min dator. Jag känner ingen panik att gå och lägga mig direkt då jag är ledig i morgon. Det känns rätt skönt. Inga större plaer för morgondagen gör att det känns ännu skönare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0