Middagen på bordet.

Som vanligt när jag kommer hem på fredagskvällen så har jag middagen på bordet. Med andra ord perfekt. I dag blev det en stor köttbit. Entrecote. Till det lite specialpommes och bearnaise. Det luktar så gott i köket när vi steker köttet i smör. Mats var nöjd idag, för han hade varit på Systemet och handlat. På rea. Det är inte så vanligt att det är rea på Systemet. Vinet smakade iallfall gott. Vi skall kolla i morgon om vi kan fynda mera på rea.

Jag blev kvar lite längre än vad jag hade tänkte på jobbet. Det ryckte lite i säljtarmen, och jag ville jaga lite bonuspoäng. Vi trodde att det skulle vara lite lugnare nu efter jul. Det verkar som folk har pengar kvar att spendera. Det är bara bra.

Linda har nu cyklat iväg till Erik. Mats och jag laddar för på spåret. Får se hur många poäng vi får idag. Mats festar på chips. Jag har godisuppehåll så det blir inget för mig. jag är faktiskt inte ens sugen på det.

Ha en mysig fredagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0